Hoe haal je de significante cijfers weg op een rekenmachine?

Ik moest voor school leren hoe ik mijn rekenmachine met significante cijfers moest laten uitrekenen. Maar nu wil ik graag zonder significante cijfers, alleen weet ik niet hoe dit moet.. Kan iemand mij hierbij helpen? :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mischien bij start of mode
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ligt er ook aan welke rekenmachine je hebt

Het beste antwoord

Dat kan niet. Significante cijfers zijn de cijfers in een uitkomst die aangeven hoe nauwkeurig een meting of resultaat is, b.v. 6,66666666666666666 wordt 6,67 omdat de nauwkeurigheid vanaf de derde zes niet goed genoeg is. Als je ze weg laat heb je geen uitkomst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet dus zelf de uitkomst van je rekenmachine afkappen op het punt waarvan jij zegt dat de cijfers niet meer significant zijn.