Kan iemand uitleggen wat een magisch vierkant is en hoe je er een moet maken ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.9K

Antwoorden (2)

Een magisch vierkant is een vierkant schema waarin unieke getallen staan (ieder getal wordt slechts één keer gebruikt) en waarbij de som van de getallen zowel horizontaal als verticaal (en vaak ook diagonaal) dezelfde uitkomst geeft.

Zonder afbeeldingen is het lastig uit te leggen hoe je er zelf een maakt. Bron 2 is daarom een instructiefilmpje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Er is ook een Nederlandstalige versie van die Wikipediapagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Magisch_vierkant
Eenvoudigste en meest uitgebreide uitleg vind je op www.magischvierkant.com