Wat is de kans om met een dobbelsteen een 3 te gooien, vooropgesteld dat het aantal ogen oneven is ?

het is een eerlijke dobbelsteen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K

Het beste antwoord

Die kans is 1/3.

Je stelt dat het aantal ogen oneven is. Je kunt dus kennelijk alleen een 1, een 3 of een 5 gooien.

Dat zijn drie mogelijkheden.

Elk van deze drie mogelijkheden is precies even waarschijnlijk. Dat maakt de kans dat je een 3 gooit 1/3 is.

(De kans dat je onder deze vooropgestelde conditie een 1 gooit is overigens ook 1/3, en de kans dat je een 5 gooit is ook 1/3.)

Cryofiel
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Een rare vraag met een goed antwoord! Plus