hoe moet je goed zoeken op internet

ik zoek me gek om iets te vinden,en probeer ook veel verschillende manieren om een vraag te stellen,daarom stel ik hem op goeie vraag
ik zit er soms uren aan te verspillen voordat ik hier kom

14 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Het hangt een beetje af van het type vraag, maar met Google kom je echt al een heel eind. De kunst is daar de goede woorden in te typen, want google doorzoekt websites op de inhoud.

Dan zijn er een heleboel links die je kunt overslaan, dus de eerste pakken is meestal een slecht idee. Dat zijn vaak gesponsorde links die maar zijdelings met het onderwerp te maken hebben. Tenzij je natuurlijk een bepaalde winkel zoekt.

Vaak zijn fora of blogs goede plekken om te beginnen. (Je ziet dat meestal wel aan de URL). Daar kom je soms interessante links tegen, die je weer verder kunnen helpen, of interessante gerelateerde zoekwoorden.

Ook zoeken op afbeeldingen kan soms veel opleveren ; je weet maar nooit of net het soort plaatje dat je zoekt op een site stat waar je anders nooit gezocht zou hebben, en met wat geluk staat er meer info bij.

En verder is het vooral : oefening baart kunst.
En wil je vragen stellen die niet zo 123 te googelen zijn, bijvoorbeeld verschillende kanten van een maatschappelijk vraagstuk, dan kun je net zo goed meteen nar GV, want daar wordt je op je wenken bediend !

Toegevoegd na 8 minuten:
verhuur kunstplanten decoratie prijzen leverde me met enig zoeken de volgende site op :

http://www.rent-a-fleur.com/wissel_boek_nl.htm

Maar er zijn er meer, soms moet je alleen ook effe bellen omdat het op de site niet meteen duidelijk is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook is het soms handig synoniemen te zoeken ; zo kreeg ik ook veel hits op zijden planten, kunstbloemen en plastic planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stiena58
14 jaar geleden
dank je wel ,met dit soort antwoorden kom ik verder
ik heb nu trouwens de site gevonden die ik zocht mede door jullie antwoorden

Andere antwoorden (11)

Eerder hier komen :-)

Vaak geven we ook links bij onze antwoorden. Dan kan je wellicht ook zien waar wij veel info vandaan plukken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Googlen of wikipedia

Kort en bondig het trefwoord invullen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik alleen de trefwoorden waar je op zoekt.

Soms helpt het ook om in het Engels te zoeken, maar dan moet je wel de juiste term weten.

Ook kan je op blokken tekst zoeken. Zet dan je zoekterm tussen aanhalingstekens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er echt niet uitkomt, vraag hier dan wat je zoekt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik synoniemen, stel langere vragen in google ('hoe moet je goed zoeken op internet', geeft bij de 2e hit al antwoord). Daarnaast kun je woorden die bij elkaar horen tussen aanhelingstekens zetten. Zoek je iets over Eerste hulp gebruik dan "Eerste hulp", dan krijg je alleen resultaten waar die combinatie in staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Installeer Copernic... Dat is een zoek-grossier-programma...

En leer een goede query te maken... Als jij intypt wat iedereen intypt, vind je wat iedereen vindt...

En ik weet dat Antwoordman, je nog veel kan leren, hij is de OPZOEKMAN van goeievraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar dit vind ik een regelechte aanfluiting van jou tegen Antwoordman. Hij is sneller dan het licht en geeft perfecte antwoorden waar je wat mee kan. Volgens mij moet je dat licht nog uit zien te vinden. Niet omdat je antwoorden niet goed zijn maar vaak "zeer"confronterend.
Wik ook absoluut geen discussie uitlokken want je blijft gewoon antwoorden geven om te scoren terwijl je op GV ernstig over de tong gaat.
Ook jij XiniX copieert en plakt. Om een voorbeeld te geven: Het Tinnitusverhaal was een exacte copy van de site van de Vereniging van Doven en slechthorenden.
Hoe durf je de aandacht op een ander te vestigen om zelf in de schaduw te staan. Maar goed, je hebt boter op je hooft en dan moet je ook weer niet in de zon staan. Ik ga voor de man met de prima bedoelde antwoorden en hoop dat JIJ hier nog wat van kan leren. En een vette min
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom verwijs je naar Antwoordman? Hij geeft in ieder geval wel duidelijke antwoorden met bijbehorende links. Heb ook de indruk dat hij niet zo bezig is met het beantwoorden van de vragen om HET antwoord te geven, maar om een antwoord te geven op de vraag waar je wat mee kan! En dat is het verschil.
Ik gebruik het liefste Google want dat levert veel resultaten op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoeken op het internet vereist het gebruik van goede steek- of trefwoorden, als je b.v. een bepaald type vlinder met 'ogen' op de vleugels wilt opzoeken, moet je wel weten dat die dingen ogen worden genoemd want als je zoekt op rondjes kom je waarschijnlijk niet veel verder.
Dat is van groot belang; een zoekmachine zoekt op de woorden die in het artikel voorkomen, als je een omschrijving gebruikt die een mens wel begrijpt maar de machine niet kun je het beter hier vragen, want hier zitten mensen die de vertaalslag wel kunnen maken; een machine begrijpt niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Start met zoeken op Google of Wikipedia.
Denk goed na over de belangrijkste woorden die voor zullen komen in artikelen over je onderwerp.
Zet deze woorden allemaal in het zoekveld.
Als je denkt dat bepaalde woorden bij elkaar horen,
zet er dan aanhalingstekens omheen.
Er wordt dan gezocht met de combinatie van deze woorden, wat kan leiden tot gerichtere hits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook altavista gebruiken om te zoeken.
soms kan je daar wel informatie vinden.
die je soms niet vindt op google of zo

http://nl.altavista.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langere vragen stellen is een goed advies!! sinds ik gewoon mijn hele vraag in typ, krijg ik over het algemeen ook een heel antwoord.
Google is net een orakel!
Bronnen: