Over het algemeen wel. je zult ook wel moeten, want het is je eerste levensbehoefte en er zal echt niemand zijn, op de hele wereld, die na enkele dagen zonder water te zijn geweest ( en zonder enig ander vocht) een glas water niet heerlijk zal vinden. Al vindt je de smaak niet lekker, indien je er echt behoefte aan hebt vind je het heerlijk!
Voor je geboorte heb je al geleefd in het vruchtwater, we zijn dus eigenlijk ontstaan in het water, dus vinden veel mensen het heerlijk om te baden, douchen en te zwemmen of alleen pootje te baden in zee. Misschien is het een onbewust verlangen naar de moederbuik dat we ons prettig voelen in water?
Water is verfrissend, vooral als je afkoeling nodig hebt.
Water maakt schoon, het spoelt stof en vuilaf van je lichaam en je houdt je lichaam nu eenmaal graag schoon.
Ik denk dus dat iedereen op zijn /haar manier wel van een vorm van water houdt.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat hangt er van af,
sommige mensen leven op het water (in hutjes) maar andere blijven er liever van weg, omdat ze het niet veilig vinden.
maar ik denk over het algemeen dat mensen van water houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen houden wel van water, enkele misschien niet. Water helpt goed tegen de dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn genoeg zwembaden, stranden, waterattracties en waterspeelgoed om te concluderen dat mensen van water houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, we zullen wel moeten want voor het grootste gedeelte bestaat ons lichaam uit water.

Water is één van de belangrijkste onderdelen in je lichaam. Zo’n 70% van je spieren en je hersenen bestaan uit vocht (verwondert het je dat te weinig water drinken leidt tot hoofd- en spierpijn?). We verliezen vocht door te ademen, urineren en zweten.

Dus om problemen te voorkomen zijn we bewust of onbewust gek op water ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je om te drinken?

Of of je mee te wassen?

Of om in te zwemmen?

1] Veel mensen zeggen niet van water te houden om te drinken.
De smaak van water hangt af van twee factoren: de plaats waar het water gewonnen is en de behandeling die het water ondergaan heeft. De hoeveelheid mineralen in water bepaalt uiteindelijk de smaak. Water met een laag mineraalgehalte smaakt over het algemeen zacht. Sulfaat en magnesium maken het water wat bitter en mineraalachtig, natrium en chloride (NaCl) geven het water een ziltige smaak en calciumhoudend water smaakt hard. Kraanwater in Nederland kan behoorlijk in smaak verschillen. Het water in Rotterdam smaakt heel anders dan bijvoorbeeld in Maastricht.

Zelf lust ik alles en drink overal het water.
Ook in Kiev waar ik pas was.
Het werd afgeraden omdat er te veel lood in zou zitten.
Dus kocht ik flesjes water: en dat water vond ik pas echt smerig!

2] Wassen wordt in onze streken overdreven veel gedaan, dus de meeste mensen zullen daar wel van houden.

3] Zwemmen is ook een bezigheid waar je veel water voor nodig hebt en sommige mensen houden er van en anderen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. We zullen wel moeten. Leven is anders niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen houdt van water. Want niet iedereen is het zelfde we kunnen niet zonder maar dat wil niet zeggen dat je er dan ook van houdt.