hallo hier allemaal. Kan het eten van regelmatige rauwkost schotels in samenhang met een eiwitdieet tot een darmprobleem leiden bv..obstipatie??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Elke verandering van eten, kan spijsverterings problemen geven.
Je kan obstipatie of juist het tegen over gestelde, diarree krijgen.

Vaak is het een reactie ven het lichaam op de veranderingen, blijf je er last van houden dan is een bezoek aan de huisarts of dietiste aan te raden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, als je daarbij te weinig water drinkt.
Het water houd de ontlasting soepel.
Bij teveel vezels wordt het hard en dat leidt tot obstipatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier om darmproblemen te voorkomen/vermijden is je voedingspatroon geleidelijk aan te passen. Zo kan je lichaam wennen aan een andere manier van eten. Je kunt eens op internet kijken bij "Scarsdale dieet". Dit is ook gebaseerd op veel groenten en fruit en eiwitten. Maar je lichaam zal wel even moeten wennen.