moet een braadzak perse dicht?

ik heb losse zakken liggen ,maar geen klepjes om ze te sluiten. kan je de zak dan ook omslaan dat hij dichtkit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Indien je een gerecht zonder vocht wilt klaarmaken of zonder boter die smelt, hoef je een braadzak niet per se af te sluiten. Hij wordt voornamelijk afgesloten om te voorkomen dat de saus of andere vloeistof eruit loopt. Het gerecht in de zak loopt dan risico om uit te drogen. Het ligt er dus net aan wat je bereidt in de zak, maar meestal wordt er toch wat olie, boter, saus, wijn of bouillon aan toegevoegd.

Je kunt de zak ook stevig dichtknopen. Is ook handig om de kruiden zo te verdelen....drumstickjes bijv. erin doen, kipkruiden, knoflook, citroensap, chilisaus en wat olie erbij ...zak dichtknopen en dan alles in de zak voorzichtig omschudden zodat alles zich goed verdeeld en de kip bedekt. Je houdt ook je handen nog eens schoon!
De zak leg je dan in een ovenschaal en je maakt een klein knipje of prikt wat gaatjes in de bovenkant van de zak, zodat de stoom kan ontsnappen.

Is de zak te klein om te knopen of is de inhoud te groot, dan kan je ook de zak met een stuk keukentouw dichtbinden of je neemt een binder van de strips die bij de vuilniszakken zitten en je wikkelt die stevig om de zak heen.
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top , bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus+