Mag je baas zomaar de personeelskorting beëindigen?

Mijn baas wil de personeelskorting beëindigen. Ik werk op een tankstation en een jaar geleden heeft hij de personeelskorting al beperkt.
Maar voor het komende jaar wil hij hier helemaal van afzien. ik weet dat het een soort service is om korting te geven voor je personeel maar vroeg me gewoon af of hij zomaar voorwaarde hierin mag wijzigen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
lees het na in je CAO
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Makkelijk roepen leer eerst maar eens wat een cao is en dat daar niet alles in staat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en dan niet iedereen een CAO heeft.

Het beste antwoord

Ik heb ooit getekend voor een contract, waarin stond dat het personeel bij aankopen korting kregen, dit hoort echter niet in een contract te staan, maar staat het er wel in, dan heb je er recht op, zolang dat contract geldig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Dan zou de werkgever het kortingspercentage kunnen terugbrengen tot het niveau van een 'flutkorting' (1% of zo). Naar de letter voldoet hij dan nog steeds aan het contract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet als het percentage ook in het contract is opgenomen.

Andere antwoorden (1)

Personeelskorting is een gunst, geen recht. Gunsten kunnenten alle tijden worden ingetrokken.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Daarnaast staan de brandstofprijzen redelijk onder druk. Ik vermoed dat je baas minder winst overhoud dan vroeger.