groeit een courgette onder de grond?

waar groeien courgette?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (6)

Teelt

In plastic tunnels kan al eind april geplant worden met een plantafstand van 140 bij 80 cm. Voor de buitenteelt kan in Nederland gezaaid worden in mei in potten, die onder glas opgekweekt worden en dan half juni buiten worden uitgeplant. De plantafstand bedraagt 100 bij 100 cm. Ook kan in juni ter plaatse gezaaid worden. Voor de herfstteelt wordt begin juli uitgeplant en in september wordt er dan eventueel een tunnel overheen gezet. De eerste vruchten worden vanaf juli geoogst. Er moet drie keer in de week en in de zomermaanden bijna dagelijks geoogst worden. Tot eind september, als er geen nachtvorst optreedt, kan er buiten doorgeoogst worden.

Voor de best mogelijke vruchtzetting is bestuiving door bijen of hommels noodzakelijk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze groeien dus boven de grond. Als men in potten zaait, komt dat boven de grond uit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
mooi verhaal, maar ik lees nergens of het boven of ondergronds groeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles wat men zaait, komt uit boven de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, het is zoals je het beziet.
nee hoor, een courgette groeit boven de grond.
de plant kruipt in het rond, of je kan 'm opbinden.
de vruchten komen gewoon aan de plant.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct.plus1
Rieneke1
12 jaar geleden
dank eef :)
Een courgette groeit net als een komkommer of pompoenen. Boven de grond dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een courgette groeit -bovengronds- aan een zeer grote (tot een meter doorsnede) maar zeer compacte plant. De stengel groeit een paar cm per week, en zal gedurende een groeiseizoen niet veel langer dan 50, 60cm worden. Elke keer als een blad gemaakt wordt, komt er ook een bloem uit, welke, indien vrouwelijk, een vrucht voortbrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foto als aanvulling, van een plant met een bloem en al wat vruchten:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een courgette groeit boven de grond. Je kunt hem zelf zaaien in een pot en als de temperatuur het toelaat, dus na de ijsheiligen dan kun je de planten buiten zetten. Als je een tuin hebt van bv. 10x5 meter dan moet je niet meer dan 5 planten zetten want na verloop van tijd is het gehele oppervlak helemaal bezet door courgetteplanten. Courgettes zijn langwerpig maar ook rond van model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aaien stimuleert inderdaad de groei. Planten worden ook graag aangeraakt.