Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Beste Mosh,

Het Gezondheidszorg College -onderdeel van de MBO Colleges van ROC Midden Nederland- in Utrecht biedt de opleiding Allround Laborant op niveau 3 aan.

Als jij je een diploma hebt van vmbo basisberoepsgerichte leerweg, kun je normaal gesproken alleen een niveau 2 opleiding volgen.
Bij de richting laborant zit dat iets anders:
Je kunt je aanmelden voor de niveau 3 opleiding Allround Laborant,
vervolgens wordt tijdens je opleiding bekeken of je de opleiding op niveau 2 of op niveau 3 kan volgen & afronden.


Je bent van harte welkom om naar een van onze opendagen te komen! Zoek een dag uit die jou uitkomt via www.rocmn.nl/opendagen!

Alle informatie over deze opleiding vind je hier: gezondheidszorg.rocmn.nl

Heb je nog vragen dan kun je me die stellen via: 0900 400 3002 (lokaal tarief) - info@rocmn.nl - www.rocmn.nl

Met vriendelijke groet,
Dorine Zuidhoek
ROC Midden Nederland
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil niet het risico lopen dat ik op een MBO3 opleiding terecht kom.

Andere antwoorden (2)

Hier in het noorden wordt laboratoriumtechniek inmiddels anders genoemd: Life Sciences (een combinatie met andere opleidingen) In Leeuwarden bestaan de opleidingen op niveau 3 en 4. Je zou eerst een andere niveau 2 opleiding kunnen doen, bijvoorbeeld op een AOC (Groen MBO) Maar zoek eerst in je eigen omgeving naar Life Sciences, misschien is daar wel een niveau 2 mogelijk.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel toevallig mijn omgeving, en daar had ik dus al gezocht. Het probleem is dat ik enkel een MBO2 wil volgen omdat daar de studiefinanciering nog altijd een gift is. Ik volg een theoretische opleiding op dit moment, en het is puur zodat ik wat ervaring in de praktijk op doe, al zal dit niet gelijk aan het niveau liggen van mij. Maar dat doet er niet toe, aangezien ik niet eens de basishandelingen krijg in mijn opleiding, wat je op MBO2 wel krijgt.
Je kunt de opleiding Laboratoriummedewerker (nieuwe stijl) (Laborant) (2) o.a. volgen aan het ROC te Utrecht, Arnhem, Deventer, Groningen. zie in bron 1.
Voor oude stijl zie in bron 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind je gelijk zodra je googled. Het probleem is dat ik bij alle BOL-opleidingen heb geïnformeerd, en ze blijkbaar dus niet bestaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding