Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Perssinaasappelen, is dat nou een heel ander soort sinaasappel en hoe komt het bijvoorbeeld dat hier meer sap in zit ?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee hoor, er zit niet meer sap in een perssinaasappel. Sterker nog, om te persen kan je beter geen perssinaasappelen nemen, maar gewone "hand" sinaasappelen. Ik heb me door een sinaasappelteler uit Spanje laten vertellen dat de mindere kwaliteit als perssinaasappel wordt verkocht. Ik koop altijd de "hand"variant. De prijs maakt niet zoveel uit en is vaak dezelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke sufferd heeft gemind? Het antwoord is gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ want het klopt helemaal, ik koop ook nooit perssinasappels
flyingcrow
13 jaar geleden
ook + van mij,goed antwoord heb weer iets geleerd
Dit is wat ik erover gevonden heb op het internet;


' Hand of pers

Er is eigenlijk geen verschil tussen sinaasappels voor de industrie en voor de consument. Sinaasappels die slecht te pellen zijn, veel pitten hebben of aan de zure kant zijn, worden verkocht als perssinaasappel in plaats van als handsinaasappel. '
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinaasappels die slecht te pellen zijn, veel pitten hebben of aan de zure kant zijn, worden verkocht als perssinaasappel in plaats van als handsinaasappel.
Soms bepaalt ook het land van herkomst het verschil.
Handsinaasappels komen gewoonlijk uit Europa en perssinaasappels uit Brazilië.
Maar in principe maakt de verkoper of in de supermarkt de kleur van het netje (rood voor handsinaasappels en groen voor perssinaasappels) de sinaasappel tot een hand- of een perssinaasappel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
wat valt er nou toch te minnen?Is toch gewoon een goed antwoord +dus van mij

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding