Is het normaal als twee personen allebij dezelfde pijnen/gelaatsuitdrukking hebben?

Mijn moeder sprak mij er laatst op aan dat ik bleek was en ik hoorde dat een goede vriendin van mij ook was aangesproken of het zelfde feit ook hadden we allebij hooftpijn. Is dit toeval? Daarnaast voel ik ne wel redelijk aangetrokken tot haar.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is toeval. Tenzij je een logischer, rationelere verklaring denkt te hebben?
Ritsuka
9 jaar geleden
Toeval, het gebeurt ook vaak genoeg dat jullie niet hetzelfde voelen, maar dat onthoud je niet
Ivana
9 jaar geleden
Het is bekend dat bij vrouwen die elkaar zeer na staan (ook gewone zussen enz.) de maandstonden gelijk gaan lopen. Dat kan dus bij jullie ook zo zijn en dat geeft speciale bijwerkingen (hoofdpijn, bleke gelaatskleur enz.).
Als dit niet het geval is, is het toeval.

Antwoorden (2)

Bleek zijn is geen gelaatsuitdrukking, om te beginnen. Boos kijken of lachend, dat is een gelaatsuitdrukking.

Dat je net als je vriendin bleek bent en hoofdpijn hebt, zal waarschijnlijk toeval zijn. Deze verschijnselen zijn zo algemeen dat ze in allerlei verschillende omstandigheden voorkomen, bij zieke en bij gezonde mensen.

De oorzaak van de verschijnselen zal waarschijnlijk ook verschillend zijn.

De verschijnselen bij jou en bij je vriendin kunnen wel dezelfde oorzaak hebben, wanneer jullie bijvoorbeeld (samen of niet samen) een avond lang uit zijn geweest en allebei weinig hebben geslapen. Ook kan er een andere oorzaak zijn, als jullie bijvoorbeeld allebei lange tijd in dezelfde ruimte met slechte omstandigheden, bijvoorbeeld te weinig ventilatie, zijn geweest.

Het is dus normaal.
9 jaar geleden
Het kan zijn dat de andere persoon en jij elkaar spiegelen (onbewust gelijk gedrag vertonen en zelfs uitingen van elkaars kwalen overnemen) een verschijnsel wat bij soulmates of mensen waartoe je je aangetrokken voelt voor kan komen.
Dit is nogmaals vaak een onbewust proces en heeft niets met aanstellerij te maken. Onderzoek jezelf hier eens op en praat eens met deze persoon of dat wederkerig is . Toeval kan maar vind ik wat te scherp door de bocht, mensen nemen onbewust veel van elkaar over. Hierop zijn bijvoorbeeld hypes gebaseerd.
Sterkte!