Steken muggen NIET als er alcohol in het bloed zit?

Vorig jaar dronk ik bijna dagelijks (ben geen alcoholist.)
En ik ben toen niet eens 1 keer gestoken door een mug!
Maar dit jaar heb ik geen druppel alcohol gehad, en ik zit nu helemaal onder de muggenbulten.
Kan het iets met alcohol te maken hebben of is het gewoon toeval ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:P nee ik had gewoon een goeie zomer! Dit jaar wil ik rustig aan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*hik* klaatjemorgenochtendweten *hik*

Het beste antwoord

Nee, vorig jaar was op de een of andere manier gewoon een rustig muggenjaar. Ik heb zo ongeveer de hele zomer ´s avonds buiten gezeten, en ben hooguit één keer geprikt. In al die tijd. Dit jaar is het NU alweer raak. Drinken doe ik echter niet en heb ik ook al jaren en jaren niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, in mijn achtertuin. Onder de lamp., en met blote benen, naast een vijver. Heel raar. Volgens mij heb ik er zelfs nog een vraag over gesteld.....
Ja, daar is-ie...
http://www.goeievraag.nl/vraag/muggen.15445

Andere antwoorden (5)

Ze steken ook als je dronken bent!
Ik ben vorig jaar 10 dagen dronken geweest aan 1 stuk in spanje..en toch had ik muggenbeten;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toeval. Die paar promille in je bloed stoort een mug niet.
13 jaar geleden
In een artikel over methodes tegen muggen die NIET werken staat over muggen en alcohol in het bloed:
Alcohol in je bloed houdt muggen niet bij je vandaan. Wellicht dat het bij sommigen de lichaamsgeur verandert waardoor diegenen minder aantrekkelijk worden, maar dit is nooit bewezen.

Zie bron voor het complete artikel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze blijven je steken al heb je nog zo veel op.
Misschien vinden ze alcohol wel lekker en komen ze vaker om nog een neut te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze niet steken als er alcohol in het spel is, maar hoe krijg je die alcohol in een mug