Hoe diep slaap je met een roesje. ?

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor een maagscopie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dat is een hele lichte slaap, net diep genoeg om dingen niet bewust mee te maken. Mensen die een lichte ingreep ondergaan bijvoorbeeld middels een ruggenprik, en die het eng vinden om alles 'bewust' mee te maken kunnen via de anesthesioloog een 'roesje' vragen, een hele lichte slaap.

Toegevoegd na 1 minuut:
linkje :

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/45026-het-roesje-bij-een-medische-ingreep.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn ook in roesjes vele gradaties, dus dat is niet te zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een roesje wordt meestal gebruikt bij een lichte medische ingreep of als ondersteuning bij een operatie met een plaatselijke verdoving of ruggenprik. Het roesje zorgt ervoor dat je licht gaat slapen waardoor je alles niet of niet heel bewust meemaakt. Op www.mensengezondheid.infonu.nl vind je antwoorden op dit soort vragen. Maar eigenlijk behoort de behandelend arts of anesthesist je dit goed uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man heeft voor zijn maagoperaties steeds om een roesje gevraagd, omdat hij dat allemaal niet bewust wilde meemaken.
Hij slaapt diep en merkt niets.
Hij wordt vrij snel en ook weer heel goed wakker.

Echter:
Het zal wel zijn dat niet ieder roesje hetzelfde is
en ook dat ieder lichaam anders reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een roesje gehad voor een maagscopie.
gedurende het onderzoek sliep ik niet, maar ik was zodanig versuft dat het me allemaal niets interesseerde.
na afloop val je wel vrij snel in slaap, ik heb ongeveer een uur liggen slapen.
vervolgens krijg je een boterham als je dat wil, en mag je weer naar huis.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik moest een darmbiopt ondergaan en zag er ontzettend tegenop. Ik heb om een 'dubbele roes' gevraagd en die gekregen omdat ik zo bang was. Ik was volledig k.o. Toen ik wakker werd dacht ik dat er 5 minuten om waren maar ik lag al anderhalf uur op de uitslaapkamer. Veel langer dus dan mensen die een gewoon roesje krijgen. Zeer prettig. Ik wilde ook echt niet het risico lopen dat ik die slang door mijn keel zou voelen...