wat voor mensen en hoeveel mensen hebben last van allergieeen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K
Amadea
10 jaar geleden
Dat zijn er onnoemelijk veel. Is niet te beantwoorden in het kleine antwoordveld dat je op Goeie Vraag hebt.

Antwoorden (2)

In Nederland zijn er zo'n 1.2 miljoen mensen allergisch. Er is een stereotype persoon dat last heeft van allergieën. Allergieën zijn verdedigingsreacties van je eigen immuunsysteem op zeer uiteenlopende lichaamsvreemde stoffen. Denk aan melk allergieën, hooikoorts enz.

Toegevoegd na 41 seconden:
typfoutje: er zijn Geen stereotype personen die last hebben van allergieën.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wereldwijd hebben 15-20% van alle mensen last van allergische klachten: naar schatting ongeveer 1,3 miljard mensen! Het aantal mensen met een allergie neemt jaarlijks toe, vooral onder kinderen. De oorzaak van die toename is een samenspel van factoren. Een veelbesproken theorie is dat we tegenwoordig zo hygiënisch leven, dat ons immuunsysteem niet voldoende wordt 'geprikkeld'. Terwijl die prikkeling er juist voor zorgt, dat het systeem wordt 'gehard'.
fremar