kan je crèmes met vitamine A zuur in de gewone handel vinden?

Toegevoegd na 9 uur:
het zou het enige zijn dat werkt tegen rimpelvorming. dermatologen laten het maken voor zichzelf, heb ik vernomen....

1.2K

Het beste antwoord

In Nederland niet volgens mij. Je kunt het op doktersrecept krijgen om bijvoorbeeld op een wrat te smeren. Dat moet je niet zomaar doen, de huid gaat er echt door weg.

Het is in Nederland in ieder geval een geneesmiddel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het middel kan je ook bij huidproblemen voorgeschreven krijgen door een arts.

Toegevoegd na 3 minuten:
Middelen met Retinol zijn wel in de handel te verkrijgen. Dit is ook een vitamine A afgeleide. Er wordt veel mee geschermd in reclames voor cosmetica. Het werkt minder effectief als Vitamina A zuur en wordt bovendien snel afgebroken, dus je potje met dure creme verouderd waar je bij staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb liever dat mijn potjes verouderen dan dat mijn huid veroudert. ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorgen dat er geen licht en zuurstof bij je Nivea met retinol komt Cryo! En dit is goedkoper: http://www.sochicken.nl/lichaam/10_stappen_tegen_veroudering.html
Cryofiel
12 jaar geleden
;-) Ik heb me ooit voorgenomen om liever elegant oud te worden dan allerlei trucs te gaan uithalen om er zogenaamd jong uit te zien, maar zo dat iedereen direct ziet dat het trucs zijn. Zoals die chef die ik vroeger had. Grijze huid, ingevallen gezicht, rimpels, grijze wenkbrauwen, aan het einde van de dag grijze baardstoppels - maar met een diepzwarte haardos. Dan zie je direct dat dat niet klopt, het ziet er onnatuurlijk uit. Ik had hem veel aantrekkelijker gevonden als hij er gewoon met grijs haar had bijgelopen. Die chef is mijn voorbeeld van hoe ik het *niet* wil doen. Of, zoals iemand ooit zei: "Een paar scheve tanden zijn geen probleem, zolang je ze maar wel poetst."
liveisgreat
12 jaar geleden
klopt, een gezicht met rimpels kan trouwens heel erg mooi zijn. grijs haar ook, bij sommige mensen prachtig zelfs (als je veel haar hebt). veel belangrijker lijkt me het behoud van het figuur, want daar gaat het vaak mis en dan word je alles behalve "elegant oud".
Het is voor een vrouw ook heel anders dan voor een man. Een oudere man wordt geassocieerd met "wijs" e.d., een oudere vrouw met een oude tante. Het uiterlijk telt in wezen nog altijd meer dan het innerlijk.
@som : leuke link
liveisgreat
12 jaar geleden
interessant en volledig, +