Is duurdere merkshampoo ook daadwerkelijk beter om je haar mee te wassen?

ik heb heel snel last van gespleten haarpunten en een vriendin zij dat ik beter een merkshampoo kon gebruiken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar voor gespleten haarpunten?
Voor zover ik weet kan alleen de kapper iets doen aan gespleten haarpunten :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je last hebt van gesplete haar punten. Moet je vaker naar de kapper gaan.
En dan hou je je haar te lang.. Moet je een kortere coupe nemen.

Antwoorden (3)

Nee, dat is niet bewezen. Vaak ruikt duurdere shampoo wel lekkerder en voelt je haar fijner aan na het wassen, maar dat zegt niks over de daadwerkelijke conditie van je haren.

Om gezonder haar te krijgen kun je beter proberen op je voeding te letten, eens in de 2 maand puntjes knippen, je hoofdhuid gezond maken/houden en stoppen met het mishandelen van je haar ( permanent föhnen stijlen enzo)

Dan kun je je haar met goedkope shampoo net zo mooi houden als met duurdere merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens. :) '+'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ik meen dat wat jaren geleden het merk van Kruidvat als beste uit de bus kwam met hettesten van shampoo's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van jullie twee heeft vergeten ook daadwerkelijk die "+" te geven. Ik ben het niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
i was guilty and honest ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!Het is zelfs zo, dat de duurdere merken ook in de goedkope huismerken zitten.
Alleen laten ze dan de geurextracten eruit, waaraan het merk herkenbaar is.
Anders zouden de inkomsten te laag zijn, omdat merkproducten in verhouding minder verkocht worden. Info verkregen door handelen in ondernemen.
Nee, tenzij de shampoo die je gebruikt van de kwaliteit afwasmiddel is, maakt het niet uit.

Gespleten haarpunten zijn slijtage van je haar. Dit wordt veroorzaakt door meerder zaken zoals, wat voor haar je hebt, hoe je het draagt en wat je ermee doet.

Krullend haar vaak meer dan stijl. Lang haar meer dan kort, maar schouderlang haar vaak nog meer omdat het dan veel over je schouders 'veegt'. Elastiekjes, klemmetjes zorgen voor meer slijtage, net als föhnen en stylen.

Of je de ene shampoo gebruikt of de andere kan wel schelen. Dit omdat de samenstelling vaak anders is. Een shampoo met meer 'olie' geeft vaak meer glans (met risico op vet haar effect) aan je haar en plakt de gespleten puntjes meer aan elkaar. Een mildere shampoo kan gunstiger zijn als je je haar verft.
Maar de meeste shampoo's zijn goed, misschien dat de allergoedkoopste net afwasmiddel zijn, maar die hele dure met kaviaar en goud heb je ook echt niet nodig.
Het is maar net wat je er aan wilt uitgeven, maar er zijn genoeg goede goedkope B- en C-merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ik heb m'n haar wel eens gewassen met afwasmiddel. Het was wat lastig uitspoelen. Dat wel maar dat was alles. Altijd handig om te weten in een crisis. Ik heb door mijn goedkope eigen huismerk afwasmiddel zeer zachte handen overigens. ;) :D
Als je het over kappers shampoo hebt dan wel ja.. Maar in duurdere merken die in de winkel te koop zijn (L'oréal enz.) zitten vaak siliconen en parabenen. Moet je maar even googelen anders.. Siliconen zorgen dat je haar heerlijk zacht en glad aanvoelt maar in feite zorgen ze dat er een laagje over je haar heen komt waardoor het zo'n beetje verstikt. Sinds ik dit van mijn kapper (en natuurlijk een beetje internet) heb gehoord blijf ik de shampoo van de kapper eeuwig trouw(voor €9,95) en ik merk wel dat het minder snel droog en dood is :)