Met welke shampoos kun je haargel uit je haar wassen?

ik wil voor kort haar, en er dus gel in doen.

Heb van mezelf dik haar (moet altijd flink uitgedund worden!!) en ben het lange haar een beetje zat.

Echter is mijn eerdere ervaring dat ik de haargel (ik gebruikte TAFT Wetlook Gel, een hele sterke) niet uit mn haar krijg gewassen met m'n milde shampoo van Andrélon (iedere dag shampoo)

Dan blijft er voor het gevoel zo'n plakkerig laagje op het haar achter en voelt het dus niet echt schoon.

Nu wil ik overgaan op 'gewone' gel, dus geen wetlook, maar gewoon voor de fixatie.

Ik vraag me nu af welke shampoo ik moet gebruiken. (bijv. een goedkope van de kruidvat)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi
ik denk zelf elk shampo kun je het uit wassen.want elshampoo verwijdert vet, vuil, stof en huidschilfers uit ons haar. Ik denk meer belangrijk is wat voor haartype je bent en daar moet je de shmpoo op aanpassen.
succes

Antwoorden (1)

Kam je haar uit voordat je het gaat wassen, dan ben je al veel gel kwijt, vervolgens kun je het met een milde shampoo wassen (eigen merk), laat de shampoo een paar minuten intrekken en spoel het dan uit. Shampoo heeft tijd nodig om het vet en vuil op te lossen en op te nemen, waarschijnlijk geef jij je shampoo die tijd niet. Voelt je haar na het wassen nog niet schoon aan, dan kun je nog een keer wassen. Geen shampoo tegen vet haar gaan gebruiken, dit haalt vocht en talg uit je haar, wat je haar nodig heeft om er gezond uit te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus, die Andrélon kan ik gewoon wel gebruiken, alleen langer laten intrekken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, dat is de manier. Het maakt niet zoveel uit, welke shampoo je gebruikt, als hij maar geschikt is voor je haartype. Eerst het verstevigingsproduct (in jouw geval gel) eruit kammen en de rest eruit wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een gemengd haartype, vette hoofdhuid/wortels en droge punten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan milde hydraterende shampoo gebruiken, je hoofdhuid niet teveel masseren, Niet door je haar wrijven en zo min mogelijk kammen en borstelen. Maar ook niet vaker dan 2 keer per week wassen, spoel je gel er de andere dagen met water uit. Dan verminder je de aanmaak van talg, waardoor je hoofdhuid minder vet wordt en je punten niet verder uitdrogen. Vermijdt ook de fohn, dat werkt ook uitdrogend op je haar.