Hoe kan ik Video-ts bestanden ( die zitten meestal in een Folder map van een film, afspelen zonder de map ) ?

Ik wil dus eigelijk mn Video-ts bestand ( ifo file ) afspelen, zonder de map, maar dan komt er een foutmelding. Zie foto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

De map VIDEO_TS is een speciale naam die uit de DVD wereld komt. Het betekend video transport stream [en er is er normaal ook een die leeg is en AUDIO_TS heet en dat staat dan weer voor audio transport stream.
Veel media spelers verwachten de content van een film in precies die mapjes. Dan weet de speler welk file waarvoor bedoelt is. Het IFO file dat jouw speler niet 'herkent' is een informatie file. Het file beschrijft de structuur van de DVD [de overige files].
Persoonlijk zou ik de files lekker in de VIDEO_TS folder laten staan, werkt altijd en is lekker geordend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, zorg wel dat je juiste keuze maakt met het branden (Video-DVD branden of AUDIO_TS map zelf toevoegen) want als er geen (lege) AUDIO_TS map bij gebrand wordt doet ie het meestal niet. ROOT
|-AUDIO_TS
|-VIDEO_TS (met bestanden)
In dit geval kan Windows Media Player niet overweg met de bestanden. Je zou dit kunnen oplossen door de bestanden in een VIDEO_TS map op een DVD te branden en deze af te spelen met je DVD-speler of met WMP op je PC.

Wanneer je op je PC Media Player Classic Home Cinema installeert, kun je op je PC gewoon de inhoud van de map afspelen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Het doet er dan niet toe hoe de map heet, als de bestanden er maar inzitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dat betekent, dat als ik PC Media Player Classic Home Cinema installeer, dat ik dan die VideoTS kan afspelen zonder die overige dingen in die film Foldermap ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het .ifo bestand is niet de film. Het is de inhoudsopgave van de DVD. De film staat in de .vob-bestanden. Je moet de inhoud van de map intact laten. De map hoeft echter niet speciaal VIDEO_TS te heten. Je kunt de map dus de naam van de film laten hebben. Dit is wel zo duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar dat betekent, dat als ik PC Media Player Classic Home Cinema installeer, dat ik dan die VideoTS kan afspelen zonder die overige dingen in die film Foldermap ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met 'film Foldermap'? Wat staat erin?