Mijn camera is een paar dagen geleden nat geworden door de regen niet super nat maar wel een beetje en nu wil die niet meer aan wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
capthavoc
11 jaar geleden
Een wat simpele camera vreet batterijen heb je al nieuwe geprobeerd ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een fujifilm Gwn een digitale Camera ik ga de batterijen opladen en dan hopen dat die weer aangaat

Antwoorden (2)

Zeker niet aanzetten en de batterij eruit halen.
Als u dit heeft kan u best ipv de batterij silica gel steken.
Dan in de zon een paar dagen laten uitdrogen en intussen de batterij bijladen.
Nadien testen en hopen dat er geen schade is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Probeer de camera niet meer aan te zetten, dit kan kortsluiting en schade veroorzaken
2. Haal de batterijen/accu uit het toestel. Als het gaat om batterijen, vervang ze dan. Als het gaat om een accu, controleer deze dan. Als de indicator een bepaalde kleur afgeeft, dan moet de accu vervangen worden.
3. Laat de camera gedurende een lange tijd (enkele dagen) drogen, het liefst op een warme en droge plek.
4. Als de camera hierna nog niet werkt, ga dan terug naar de winkel. Een normale camera zou niet kapot moeten gaan door een beetje regen, dus misschien valt dit onder de garantieregeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké hij gaat op batterijen ik ga ze eff helemaal opladen en dan weer erin doen kan dat dan wel
En helpt dat nog te laten drogen in de zon ohz het is afgelopen vrijdag gebeurt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de batterij er uit ziet zoals een batterij op het volgende plaatje: http://mymarket.al/mymarket/images/categories/bateri.jpg
dan zou ik die batterijen maar niet meer opladen en bij het chemisch afval gooien. Gebruik dan nieuwe batterijen. Verder heeft het altijd zin om het toestel nog te laten drogen: het toestel moet kurkdroog zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewone batterijen kunnen prima tegen een beetje water. Je hebt al pech als ze nat zijn geworden. Gewoon droog maken en opnieuw gebruiken, desnoods (als deze camera niet meer wil werken) in een ander apparaat.
Batterijen zijn behoorlijk dicht, anders kwam er allerlei troep naar buiten. Om dat spul binnen te houden kost heel wat meer moeite dan om de regen buiten te houden.