Is er een andere gasverdeler zodat je ook een wokpan van onderen kan verhitten?

Ik heb een gewone 4-pits gaskookplaat. met 1 kleine, 2 middel en 1 grote gaspit.
Maar voor wokken moet het vuur echt van onderen komen maar op de gaspitten zitten ronde platen en brengt het vuur aan de randen naar buiten. Voor de grote pit is dit te ver naar buiten en wordt de onderste deel van de wol niet goed verhit.
De kleine pit heeft niet genoeg gas om te verhitten.
Hoe kan dit opgelost worden? Is er een andere pitinlegstuk die ik kan plaatsen ipv de ronde plaat, of zijn er andere mogelijkheden om het wokken zo goed mogelijk uit te voeren?
Ik heb een authentieke wok met steel van 30cm met een platte onderkant. Ik heb nog wel een opzet ring erbij, omdat het kruis van de pannendrager te klein is om de wok stabiel erop te zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Daar heb je inderdaad een wokbrander voor nodig, die een veel hoger vermogen kan afgeven en bovendien zowel aan de buitenkant als ook middenin brandt. Ik ben bang dat je dat niet op je gaskookplaat kunt monteren, die wokbranders vind je in de regel op de grotere 5 of 6 pits gasfornuizen.
Wel zijn er aparte wokbranders te koop, maar dan ga je naar echt grote branders voor het echte wokken. Dat is echter voor in een standaard keuken een hele sta-in-de-weg.
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn ook te krijgen om alleen te wokken,maar dat is meer voor buiten want je hebt er een gasfles bij nodig.
itsme
12 jaar geleden
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met een aparte wokbrander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan hopen dat het droog is. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
Op een gewoon gasfornuis kun je er niks mee.
Het beste kan je Wokken met een gaskonfoor op butagas. Haal de reduceer er tussen uit en regel de vlam via de gasflesafsluiter. Dat is volgens mij de enige manier om voldoende warmte in de wokpan te krijgen, èn te houden!