Waarom zit er suiker (in de vorm van glucosestroop) in koffiecreamer? Komt dit van nature ook voor in gewone koffiemelk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

ook in koffiemelk zitten suikers. zie de link voor de ingredienten van de koffiemelk van het huismerk c1000. hier zit per 100ml 12,4 gram aan suikers in.

Waarom al die suikers? wordt toegevoegd voor de smaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
ter vergelijking: in gewone halfvolle melk zit per 100 ml slechts 4,7 gram suiker.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
In melk en koffiemelk zit enkel lactose: de natuurlijk melksuiker.
Deze zitten van nature in melk en dus koffiemelk. Dus niet voor de smaak toegevoegd.
In creamer overigens wel: voor de smaak maar vooral als goedkoop vulmiddel.
Je moet wel even beseffen dat koffiemelk geen zuiver natuurlijk product is.
Koffiemelk is bewerkte melk die eerst en vooral gecondenseerd wordt en dan al dan niet gezoet.
Dus dat van nature in je vraag klopt niet helemaal.
In koffiecreamer heeft de suiker ook de functie van stabilisator, met de glucose houdt het schuim veel langer dan zonder, tevens is het schuim ook fijner. Hiermee bedoel ik dat de belletjes in het schuim kleiner zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Koffiecreamer geeft helemaal geen schuim. Dat is cappuccinomelk, die je eerst moet opkloppen.
Utrecht
10 jaar geleden
Dat is juist het grote manko van creamer in bijv. Senseo: het schuimlaagje verdwijnt door de creamer.
Verder wordt koffiemelk niet gezoet. Je bent in de war met gesuikerde condens (is een heel ander product).