Waarom moet je nog zoveel rente betalen als je rood staat?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook de reden waarom ze jou rente kunnen geven over je spaargeld aan het einde van het jaar. Dat verdienen ze terug door de rente bij de lening die je daar afsluit.

Het beste antwoord

Zolang jij geld op je rekening hebt staan, kan de bank jouw geld gebruiken. Dat is waar de bank aan verdient. Als jij geen geld meer op je rekening hebt staan, maar het toch gebruikt, leen je geld van de bank. Daar staat wat tegenover, de rente die je dan moet betalen. In feite leen je dan dus geen geld, maar huur je het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de banken er goud geld aan willen verdienen. Ze kennen de noodzaak en wij zijn de volgers....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo verdienen ze geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een bank nu eenmaal geen filantropische instelling is en ze er op één of andere manier de bonus voor de directie uit moeten halen.