Wordt het niet eens tijd dat dit verboden wordt? (lees uitleg)

Regelmatig bezorgt de postbode mij een brief van Wehkamp met deze inhoud:
Money@Home....bel snel...en ontvang tot 4800.- aan geld!
Deze gaan ongeopend de prullenbak in,maar er zijn mensen die het invullen en zo aardig in de problemen kunnen komen.De gegevens worden niet gecontroleerd door Wehkamp en ze storten achteloos het ingevulde bedrag op een rekening.Kan dat zomaar?Moet deze firma niet eerst de aanvrager grondig checken naar zijn of haar betalingsmogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang ze ermee wegkomen en het niet expliciet verboden is, mag het helaas...

Tot er een uitzending aan gewijd wordt van een kritisch consumentenprogramma, dan gaat de staatssecretaris er een stokje voor steken... Zo gaat dat meestal...

Maar bij alle aan-de-deur-verkopen valt ook dit onder de colporteurswet, je kunt er in 8 dagen vanaf komen juridisch, als ik me niet vergis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij hebben bedrijven (banken in ieder geval) de verplichting de kredietwaardigheid van mensen na te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt , er zijn mensen die er aan mee doen. Het is ieders verantwoordelijkheid. Reclame is het uiteindelijk en dat mag. Ik krijg ze ook , ik knip alles aan flarden doe er niet aan mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iedereen deze poststukken ongeopend terugstuurd
naar de afzender, dan is het snel afgelopen met
die praktijken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met terugsturen bedoel ik zonder zelf een postzegel te plakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik soms al+1
ik vind het ook erg!
ik vind dat het verboden moet worden!