Hoeft een callcenter jouw trainingsuren niet uit te betalen?

Onlangs heb ik bij een callcenter gewerkt. Bijna iedereen stopt in de proeftijd. De ene helft van de trainingsuren krijg je na een maand proeftijd uitbetaald, de andere pas na een bepaald aantal uren dienst.
Mijn vraag is of dit wel mag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De trainingsuren worden gezien als een cursus.

Als in het arbeidscontract is opgenomen dat men een bepaalde tijd in dienst moet blijven en men dan de cursus voor kosten van de werkgever zijn, ja dan mag het.

Dit is ter bescherming van de werkgever zodat hij niet personeel voor een ander bedrijf opleid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In het contract staat precies hetgene wat ik in de toelichting heb geplaatst. Ik geloof opzich wel dat het mag, omdat het een bedrijf is waar bijna niemand langer dan een maand werkt, maar ik zou graag een bevestiging willen van een wetsartikel oid?