Een cryptomunt is een digitale geldvorm waarbij cryptografie of versleuteling gebruikt wordt om het hele systeem te beveiligen.
Een cryptomunt is een digitale munt. Het is geen munt die je als de euro of de dollar zo in je handen kunt hebben. De munt is elektronisch en heeft de waarde van een bepaald aantal munteenheden. De waarde van 1 cryptomunt zou bijvoorbeeld 5 euro kunnen zijn. Om de munt te kunnen bezitten, dien je erin te investeren. Er zijn veel bedrijven in omloop die aanbieden dat je bij hun cryptomunten kunt aanschaffen. De eerste cryptomunt was de bitcoin. De bitcoin is op dit moment ook de grootste cryptomunt.
fremar