waarom tot je 67ste door werken?

als je nu al als 50er moeilijker aan een baan komt vanwege je leeftijd.
nou is het idee wel goed, er is niets mis met werken, maar werkt dit principe wel?
een jongen van 25 is geliefder dan een man/vrouw rond de 50. . .

Toegevoegd na 40 seconden:
ps. nu is er crisis dus is het voor iedereen wat lastiger, maar ook in normale tijden zijn mensen van wat oudere leeftijd meestal de dupe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ha, die Socrates1984;

Het AOW-voorstel is ook pure signaalpolitiek. In de praktijk werkt nu ook al een minderhied van de 60-plussers. Het versoepelen van de arbeidsmarkt in de richting van senioren en een verruiming van de fiscale mogelijkheden voor 65-plussers die door willen werken lijkt me veel efectiever. Nu wordt er een simpel meetbaar regeltje ingevoerd waarmee de bewindslieden in ieder geval tot in lengte van dagen kunnen aangeven dat zij er wel iets aan hebben gedaan. Effectiviteit komt op het tweede plan, scoren gaat vóór.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik ben nu 67, en kan nog steeds werk vinden.
Er is echt werk genoeg. Je moet alleen termen als ""vaste baan"" en vakantiegeld, en ""recht op vrije dagen"" etc. loslaten. Kijk wat je kunt en zoek werk!! En doe gewoon wat voorhanden is. Wat denk je dat die Polen hier komen doen? Dat zijn echt niet allemaal jonge mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En toch geldt dit niet in alle sectoren InekevL, was het maar waar. Daarnaast moet je geheel 'vlekvrij' zijn of fysiek hard kunnen werken onder vaak slechte omstandigheden voor slecht (lager dan minimum-)loon.
Er moet een oplossing gezocht worden om straks de AOW uitkeringen te kunnen blijven betalen.
Langer doorwerken is een oplossing. Misschien niet erg praktisch, want zoals je al aangeeft zal het lang niet iedereen lukken door te werken tot z'n 67ste.
Maar het AOW geld moet van het werkende deel van de bevolking komen en de verhouding werkende en ouderen verandert, er komen steeds meer ouderen en minder werkende.
Laat je die werkende langer doorwerken heb je weer wat 'gewonnen'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het principe is dat je vanaf je 15 aow opbouwt dus 50jaar. Pensioen kreeg je vroeger van af je 25 dus 40 jaar.
Al geruime tijd beginnen mensen niet meer met werken als 15 of 16 zijn maar pas op hun 25 dus ook logisch de werk duur uit te breiden
ronron1212
13 jaar geleden
ik vind dat 40 jaar arbeidsdienst voldoende is voor de generatie van nu die tegen de 50 aanlopen.ikzelf ben 48 en zit op n reachtruck.ik zie me zelf niet tot mn 65,laat staan tot mn 67ste,op dat ding rond rijden.waarom laten ze de mensen niet zelf de keuze maken om te kunnen zeggen dat 40 dienstjaren genoeg is.als ze dan nog genoeg in hun mars hebben en door kunnen gaan met hun beroep en ook mee door willen gaan moeten ze dat doen en er dan ook voor beloont worden.tegenwoordig blijven ze langer doorstuderen en beginnen ze later met werken omdat er geen werk is op t moment.daarom zeg ik 40 dienstjaren daarna een beloning voor langer doorwerken.