Krijg ik dat spaarloon nou vanzelf dat ze gaan vrijgeven?

Of moet je dat op de een of andere manier aanvragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

"Mensen met een spaarloonrekening ontvangen van de bank of verzekeraar een brief waarin wordt uitgelegd welke opties u hebt. [..] Het kan zijn dat sommige banken ervoor kiezen om het spaarloon automatisch over te boeken naar de gekoppelde betaalrekening. "

het hangt er dus vanaf waar je je spaarloon hebt opgebouwd in 2006-2009. Zie link voor nog meer info hierover!

Toegevoegd na 4 minuten:
[en in de tweede link staat een aantal overwegingen zodat je beter geinformeerd kunt kiezen]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

nee dat moet je egt aanvragen, als het goed is heb je papieren waarin jouw gegevens over het spaarloon instaan en die gebruik je om het geld vrij te laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staat veel info:
http://www.minfin.nl/Actueel/Nieuwsberichten/2010/09/Deblokkeren_spaarloon

Als je het naar je gewone rekening wilt overmaken moet je dat aanvragen, en bedenken dat het als eigen vermogen telt.
Je kunt het ook gewoon laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij de ING zit met je spaarloon dan krijg je het vanzelf (ja echt waar!) als je bij een andere maatschappij zit dan heb je hier als het goed is een brief over gekregen en anders kan je op de website van de meesten wel vinden wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Van Lanschot Bankiers kun je een formulier aanvragen (heb ik ontvangen per email).
Maar ook je werkgever kan zo'n formulier verstrekken.
Dus je moet er wel wat voor doen (bij deze bank).
Op hun site is er niets over het spaarloon te lezen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb het al binnen ! (op mijn gewone rekening)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg van de abn amro een formulier dat ik in kon vullen.Als ik dat niet deed dan krijg ik gewoon elk jaar uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gewoon keurig bericht gekregen van de organisatie waar mijn spaarloon staat met de vraag wat ik wil
ronron1212
13 jaar geleden
Ik heb een gedeelte bij de Rabobank die je online over kunt schrijven naar je tegenrekening. Het anderegedeelte staat bij ING die een iets moeilijkere procedure heeft verzonnen. Je moet een formulier van 3 pagina's downloden en uitprinten, invullen en opsturen. (Zeker om te ontmoedigen)