Nee. Pensioen kan je wel voor je 65e opvragen, maar dan wordt je enorm gekort. Meestal kan je niet voor je 58-60e beschikken over je pensioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wacht tot het behalen van de pensioengerechtigde leeftijd
die voor u van toepassing is.
In bepaalde gevallen kan men vanaf het 60ste levensjaar
Pre Pensioen krijgen.
Afkoop van diverse verzekering is onverstandig indien
men jaren met opbouw bezig is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je 2 plusjes krijgt maar ik vind het geen goed antwoord (maar ik geef ook geen min). Misschien kan de vragensteller wel niet anders. Bijvoorbeeld: eigen bedrijf wat niet goed loopt door de crisis en vanwege zelfstandig ondernemer geen ww. mogelijkheid, tegelijkertijd een huis die maar niet verkocht wordt, etc, etc.
Dan kan hij of zij moeilijk gaan zitten wachten tot hij verhongerd is en eindelijk met pensioen mag.
zorg vooral eerst dat je pensioenopbouw premievrij doorloopt door je arbeidsongeschiktheid gedocumenteerd te melden bij je pensioenfonds.