Hoe kan ik duidelijk make dan ik niet wil douchen.

Jongens van de voetbal vinden het raar dat ik na wedstrijden en trainingen niet bij hun (inde kleedkamer) douche maar gewoon thuis. Het is niet dat ik me voor m'n piemel schaam ofzo maar ben gewoon liever alleen met douchen ik ben niet zo'n type die dat lekker in het openbaar wil doen. Maar ze zeggen dat ik een homo ben (ben ik echt niet) en dat ik geen piemel heb of een hele kleine.

Hoe maak ik ze duidelijk dat ik gewoon liever thuis douche.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen, wat jij wilt, anders na de leiding gaan, die regelen het verder wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker thuis gaan douchen. En dat gezeur over die hygiene, je gaat er echt niet dood van hoor. En bedenk bij jezelf, ze kunnen beter over je lullen, dan van je vreten!

Antwoorden (7)

Door dat gewoon te zeggen.

Overigens, Iedereen douched liever thuis, denk ik.
Maar het is, vooral bij uitwedstrijden, veel frisser om je meteen na de wedstrijd te douchen.
Douchen hoort zelfs een beetje bij de wedstrijd.
Het hoort zeg maar bij het teamgebeuren.

en mocht je misschien toch iets voor jongens voelen, zeg dat dan ook gewoon. Eén moet er de eerste zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon volhouden met thuis douchen; je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Over een tijdje zeggen ze **? die is er niet , die doucht zich thuis !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niemand verantwoording schuldig.
Niks uitleggen, jij doucht graag thuis...PUNT!

Laat ze maar lullen, zolang jij achter je besluit staat en je niet laat beinvloeden door hun opmerkingen, houden ze er vanzelf over op.

Maar ben je er onzeker over en trek je hun opmerkingen aan, tja dan zullen ze doorgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het heel moeilijk is dit goed uit te leggen.
omdat het samen douchen als een soort afsluitende ceremonie wordt gebruikt, er wordt gefeest bij winst en en de tegenstander wordt afgekraakt bij verlies.

als je daaraan niet mee wilt doen zullen veel mensen dit zien als "je trekt je terug uit het team" en het je daarom kwalijk nemen.

ik denk dat je moet kiezen of delen.
OF je doet het niet meer en dan moet je het uitleggen dat je thuis wilt douchen. Velen zullen dat niet snappen maar evt kun je tijdens het douchen van de anderen wel daar rondhangen er er toch wat bijhoren
ALTERNATIEF (maar dan moet je toch uit de kleren in de douche) is toch maar niks zeggen maar zo treuzelen met je veters en je broek (enz enz) dat tegen de tijd dat jij verschijnt iedereen al bijna klaar is. Dan blijf je daar ook nog even treuzelen voor je eronder stapt. Dan floep je in en uit een waterstraal ( dus niet uitgebreid poedelen) en ben je als eerste weer aan het aankleden.

Succes, het is vervelend voor je, en het probleem is dat als je ieders aandacht erop vestigt je het steeds moeilijk wordt het toch een keer te doen want dan het je het idee dat iedereen extra op je let.

Meisjes hebben het iets makkelijker die kunnen "zeer regelmatig" ongesteld zijn.

Toegevoegd na 12 uur:
Al ben je daar nu niet mee geholpen... Dit is meestal een probleem van voorbijgaande aard. wij hadden op de middelbare school "hokjes"voor douchen en een vriendin van mij zat op handbal en daar werd "samen" gedoucht, wat vond ik dat een gruwelijk idee!! Jaren later ging ik met veel plezier met mijn volleybal team onder de douche.
Dus troost je, je bent hier zeker niet alleen mee
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het met je eens en denk dat het ook iets is dat bij voetbal hoort. "Wij hockeyers"doen dit zelden gezamenlijk in de kleedkamers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mion: "Meisjes hebben het iets makkelijker, die kunnen "zeer regelmatig" ongesteld zijn...
Dat houdt dan in dat ze regelmatig op onregelmatige tijden ongesteld zijn neem ik aan :) +
amigo
13 jaar geleden
nou ja, ik bedoelde eigenlijk, die zeggen dan: oh ik ga vandaag maar even niet douchen, je weet wel...., en dan een paar weken later weer. (eigenlijk een beetje jokken, ik noem het liever een tactvolle smoes). Maar je kunt natuurlijk niet elke week ongesteld zijn, dat gaat opvallen dus het helpt alleen om de frequentie te verminderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoelde ik ook.
Vrij regelmatig kwam die smoes vroeger langs en als je echt oplette, dan was de tijdspanne regelmatig zo om de twee weken :)
amigo
13 jaar geleden
ha ha, inderdaad maar alleen gymleraren letten meestal zo goed op.
Met competitietennis en volleybal is dat ook altijd zo. Maar ik had er niet altijd zin in. Dan zei ik: ik doe gewoon vies, en ga lekker thuis, moet vanavond nog naar een feestje.
Want dan is het veel logischer om gewoon thuis rechtstreeks in de feestkleren te stappen.

Maar als er niets is om je voor te generen, ik zeg expres niet ""schamen"", want zoals we geschapen zijn, zo hebben we het te accepteren, waarom zou je niet een keer gezellig meedouchen? Ga eens naar de sauna of zo, dan wen je aan het blootzijn met vreemde mensen.
Probeer je er een paar keer overheen te zetten. Het is heus niet zo erg. En dan zou je een kleine piemel hebben, er zijn nu eenmaal verschillen.

(Ik probeer maar een andere kan te belichten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker thuis douchen omdat je dat veel comfortabeler vindt en het etiket homo zegt veel meer over degene die het in de mond neemt :-) dan voor degene waarnaar het wordt geroepen. Ze laten zich kennen en hebben geen besef van het oordeel wat ze geven en de gevolgen bij jou. Het is een machtsspel is mijn oordeel. Ik kan dat helaas niet op waarheid controleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook gewoon bijv. alleen de uitwedstrijden douchen. sowieso omdat dat wel zo hygienisch is maar dan ben je wel voor een groot deel af van die opmerkingen. en dan tijdens thuiswedstrijden en trainingen gewoon thuis douchen.. en zeggen dat je dat gewoon makkelijker vind.