hoeveel IBUPR. pillen mag je per dag hebben? ik ben 13 jaar, en als ik 2 pillen neem in 1 keer zijn ze na 2 uur uitgewerkt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als pijn wordt veroorzaakt door menstruatie, is te veel pijn een reden om naar de dokter te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probleem: durf ik niet!!! ik durf zoiezo niks tegen mijn ouders te zeggen, kan ik zelf ook een afspraak maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom durf je niet? Geloof me, er zal amper een vrouw in Nederland zijn die nooit met iets rond de menstruatie bij de huisarts heeft gezeten. En nog wel meer dan eens ook. Daar is helemaal niets raars aan. Je huisarts weet dat, en zélfs je ouders weten dat. Zeker je moeder. Dat is dan ook eigenlijk het eerste wat ik je zou aanraden: vertel vanavond nog je moeder dat je zoveel pijn hebt! Zeg nou zelf, als het pijn aan je arm of aan je enkel was, zou je dan ook niet durven om het je ouders te vertellen? Dit is echt niet anders hoor. Menstrueren doen we allemaal, niets om je voor te schamen. En we leven niet meer in de middeleeuwen, dat betekent dat je niet meer met menstruatiepijn hoeft te blijven rondlopen. Je kunt trouwens ook zelf een afspraak met de dokter maken, maar je kunt echt het beste even met je moeder praten. Je zal zien dat het enorm oplucht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok bedankt, ik ga het proberen, maar niet vanavond, ik ga dan meteen huilen, ik doe het morgenmiddag.
Dank voor de steun!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan hoor. En trouwens, geheimpje: zeker als je 13 en ongesteld bent, mág je best wel eens huilen. Het is niet niks, al die hormonen in je lijf en dan nog pijn ook. Hé, ik ben 31 en zou er dus aan gewend moeten zijn, maar zelfs ik heb wel eens een huilkwartiertje in die tijd van de maand. Niets mis mee.

Het beste antwoord

Aleve Feminax is een dure verschijningsvorm van Naproxen.
Dezelfde werkzame stof kan in een aantal merkmiddelen zitten die allemaal een andere merknaam hebben.
Tip: let op de stofnaam. Deze staat op de verpakking, naast een eventuele merknaam. Handig bij het vergelijken van prijzen. Merkloos of ‘eigen merk` is meestal goedkoper.
Kijk dus bij Etos of Kruidvat of Apotheek naar een pijnstiller eigen merk Naproxen.

Naproxen vermindert de baarmoederkrampen en de pijn, zoals buikpijn en hoofdpijn. Ook de hoeveelheid bloedverlies kan door naproxen afnemen.

Buikkrampen en pijn verminderen binnen één uur. Het effect houdt ongeveer zeven uur aan. De werking van de tabletten met vertraagde afgifte houdt ongeveer twaalf uur aan.

Bij de meeste vrouwen worden de buikkrampen minder als ze een middel met diclofenac, ibuprofen, ketoprofen of naproxen gebruiken.
Sommige vrouwen hebben baat bij een middel met carbasalaatcalcium of acetylsalicylzuur. Als u snel last heeft van uw maag, kunt u een middel met paracetamol gebruiken. Dit werkt vooral goed bij lichte menstruatiepijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 tablet naproxen werkt zelfs tot 12 uur! ibuprofen en paracetamol 6 tot 8 uur

Andere antwoorden (6)

Je kunt beter naar de dokter, als je Ibuprofen maar zo kort werkt. Of je kunt eens een andere pijnstiller gebruiken. Op de bijsluiter staat precies hoe veel je er mag.

Meer slikken is echt af te raden, want ze zijn slecht voor je maag.

Naar de dokter dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Als je pijn hebt waar de sterkste pijnstiller op recept niet goed tegen werkt, is er blijkbaar iets mis. Dan is de oplossing niet een hogere dosis, maar een bezoekje aan een arts.
Hooguit 3 x 1 tabl. van 400 mg. zorg wel dat je maag wordt beschermt.
Paracetamol is beter 3 x 2 tabl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eerst Aleve Feminax, een pijnstiller die speciaal voor menstruatiepijn is ontwikkeld. Je kunt het kopen bij Kruidvat en Etos en DA.
Lees goed de gebruiksaanwijzing.
Als deze pillen ook niet werken, ga dan eens naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt verschillende pijnen,voor elk soort pijn is ook een ander soort pijnstiller nodig.
Bv hoofdpijn -kun je het beste met paracetamol of ibuprofen
Maar alles wat bv met spieren ,gewrichten,botten te maken heeft met voltaren(diclofenac).
Maar net als mijn voorganger ,ik vind ook zeker op jouw leeftijd,je eerst naar dokter moet gaan,zeker zoals ik begrijp dat je al ervaring hebt dat 2 ibupr. na 2 uur is uitgewerkt.
De dokter kan dan in eerste plaats kijken waar pijn vandaan komt,en hoe te behandelen.
Niet zo maar zelf gaan dokteren,ben je nog veel te jong voor,voordat je het weet slik je teveel,meer dan goed voor je is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zelf heb ene tijdje die dingen ook geslikt 6 per dag ofzo 2 weken lang , maar ik heb later dingen gehoord en gelezen over ibupr dat ik denk dat je ze beter niet kan nemen . En mocht je het wel doen gebruik ze dan niet regelmatig. beter gewoon een asprine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zoveel Ibuprofen nodig hebt tegen menstruatiepijn moet je echt naar de dokter. Misschien is het een overweging om aan de pil te gaan.