Als je nog nooit hooikoorts hebt gehad, kan je het dan ineens krijgen en hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Jazeker!! Ik heb het op mijn 15e gekregen terwijl ik er normaal nooit last van had.
Ga naar de dokter voor neusspray, oogdruppels, en pillen.
Alleen als je dit allemaal neemt, heb je er (bijna) geen last meer van. Negeer de hooikoorts absoluut niet! Het word alleen maar erger, en het hoopt zich op. Je kan uiteindelijk ook echt koorts krijgen.
Deze koorts zakt meestal na een dag weer weg.
Neem geen bloemen in je huis of in de tuin, stofzuig in het hooikoorts seizoen elke 2 dagen je huis, en lucht je huis minimaal. Doe buiten een zonnebril op zodat er minder pollen in je ogen vliegen. Als je toch een aanval in je ogen krijgt kan je een nat washandje met koud water op je ogen doen, en dat 10min laten liggen. (met je ogen dicht)
Krijg je veel niesbuien? Smeer dan vaseline onder je neus en half in je neusgaten, en zorg dat je het niet in je huid smeert, maar dat het op het oppervlak blijft zodat pollen erin blijven plakken.
Ga niet naar buiten als het niet nodig is.
Nog meer tips kan je vinden op internet.

bah, ik heb helemaal geen zin in de lente als ik hier weer aan moet denken...

Toegevoegd na 1 minuut:
Hooikoorts heeft niks met hooi te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, dat klinkt alsof je een flink heftige vorm van hooikoorts hebt! Maar je adviezen gelden niet voor iedereen. Bij heel veel mensen helpen alleen pilletjes (loratadine, gewoon bij de drogist te krijgen) al voldoende en hoeven er niet ook nog neusspray en oogdruppels aan te pas te komen. En wat betreft bloemen: vrijwel niemand is allergisch voor álle bloemen, dus alleen de soorten waar je wel allergisch voor bent hoef je te vermijden. Zelf heb ik bijvoorbeeld nog nooit last gehad van snijbloemen, terwijl er bloesemsoorten zijn waar ik wel een flinke aanval van kan krijgen. De enige bloemen die ik niet in huis haal, zijn hyacinten, daar is mijn man allergisch voor.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan zeker. Je kan 'ineens' hooikoorts krijgen of een allergie ontwikkelen. Ik dacht dat het te maken had met de zwezerik omdat dat een soort geheugenschijfje is voor ziektes enzo, maar dat weet ik niet 100% zeker