Dat is niet in zijn algemeenheid te zeggen. Dat hangt af van de soort kanker en wat men precies gaat opereren.
De behandelend arts opereert over het algemeen als er voldoende kanst op overleving en verbetering is.
Het is ook die arts die die kansen met de patient bespreekt.

Wat voor bloedkanker?

Leukemie is een verzamelnaam voor verschillende soorten bloedkanker. De ziekte zit in de witte bloedcellen.

Wat voor operatie?

Het hangt uiteraard van het type Leukemie af hoe de behandeling precies zal zijn. Verschillende typen Leukemie worden op verschillende manieren behandeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan geen leukemie operaties. Je hebt dan de keuze uit chemotherapie, bestraling , stamcel transplantatie ( bij jonge mensen) of Immunotherapie.
Bij vroegtijdige ontdekking is de overlevingskans 70-80 procent. In een later stadium nog maar 20-30 procent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderbouw je min dan ook. Het antwoord klopt. Echt tri
Een beenmergtransplantatie? De ingreep op zich overleef je wel maar omdat je eerst je eigen stamcellen moet opruimen is het toch een zware ingreep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ging toch over bloed???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloedkanker=leukemie. De enige operatie die ik me daarbij kan voorstellen is een beenmergtransplantatie.