Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

6 jarig kind op dezelfde zwemles houden ? Overwegen om hem in een andere zwemschool te laten aanvangen ?

Mijn zoontje van 6 zit nu ruim 18 maand op zwemles.
Op de zwemschool laten ze hem telkens met kurk zwemmen. Als we hen vragen naar de reden, krijgen we telkens het antwoord dat hij zich niet veilig voelt in het bad.

Op zich een goede reden, echter sinds de zomer van vorig jaar zwemt hij recreatief met ons (elke zondag) al helemaal los en dit in het diepe bad en er is helemaal geen angst te bekennen.

Ik vrees dat er andere redenen meespelen dan dat ze toegeven. Vroeger was er een lange wachtlijst. Nu zijn de zwemlessen amper voor de helft gevult. Ook bij de meesters is het komen en gaan. Hij zit nu al bij zijn 5de juf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je geeft zelf het antwoord eigenlijk al op je vraag. Als je zoontje met jullie zonder enig probleem in het diepe zwemt dan riekt het beleid van die zwemschool naar fraude. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere school.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad!!! +
Of uw zoontje kunstmatig op een laag zwemniveau wordt gehouden kun je zomaar niet stellen. Misschien voelt uw zoontje tijdens de lessen wel een bepaalde spanning, waardoor hij angstiger is, dan wanneer u vrij met hem zwemt.

Dat het op deze manier niet opschiet is echter wel een feit.

Beste is, om inderdaad uit te kijken naar een andere zwemschool en misschien ook wel andere lestijden.

Kan me bij mij eigen zwemles namelijk nog herinneren dat ik aanvankelijk op de hele vroege ochtend moest lessen. Ik was toen niet op mijn best en had ook moeite met vorderingen maken. Toen ik na een andere lesgroep in de middag ging, ging het ineens heel vlot.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Wellicht zou je hem voor kunne laten zwemmen bij een ander zwembad. Dan kunnen zij vertellen wat de verbeterpunten zijn....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding