Ik weet werkelijk geen raad met de manier waarop in deze wereld met dieren wordt omgegaan.
Wanneer zijn wij vergeten dat dieren mede-wereldbewoners zijn?

Hoe kan het zijn dat dieren zoveel gruwelijk leed wordt aangedaan?
Beren die in een kooi leven omdat er gal wordt getapt uit hun buik: da's een klein voorbeeldje van de gruwelen die mensen uithalen met dieren.
Om maar te zwijgen van de manier waarop dieren voor conwsumptiedoeleinden worden misbruikt.
En dan heb ik het nog niet eens over vivisectie, nertsfokkerijen, het sexen van kippen, verwaarlozing van huisdieren, lastdieren die niet ouders worden dan een jaar of twee etc etc etc.

Ik kan er echt wakker van liggen, het doet mij zo'n pijn.
Ik weet me er echt geen raad mee, en voel me ontzettend machteloos. Ondanks de vrijwillige hulp die ik probeer te geven in mijn omgeving.

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry voor de taalfoutjes, ik heb snel en uit het hart op het toetsenbord zitten rammen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens. Denk er precies hetzelfde over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar sluit ik me ook bij aan, +2
Rieneke1
14 jaar geleden
goed gezegd, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dikke +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook van mij +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, zorgt voor slapeloze nachten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank jullie wel! Probeer alsjeblieft ook iets te betekenen voor onze mede-wereldbewoners...al is het maar in je eigen omgeving, via donatie, door te weigeren om mee te doen aan de vleesverslindende bioindustrie.
Koop scharrelvlees, koop scharreleieren, kijk op cosmetische verpakkingen of er proefdieren voor gebruikt zijn voordat je het aanschaft, etc etc.
Alle kleine beetjes helpen toch?
Namens mij in ieder geval superbedankt!

Andere antwoorden (17)

met een verslaving voor bloot...en dat slaat vaak dood!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg eens uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de uitleg is dat de partner het doorgaans niet kan plaatsen en dan slaat het dood. En met dat laatste bedoel ik: spanningen in de relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan hier nu niks mee. Net als je partner
Met mezelf... en soms met mijn boosheid..en soms met verdriet.. en soms met het leven..soms met elke dag.. soms met het moeten van alles en nog wat... soms met het overleven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jou een heel klein beetje kennende door je antwoorden op GV, kan ik me hier wel iets bij voorstellen. +1 van mij voor je veelzeggende antwoord.
Met mensen die vol zitten met vooroordelen, kinder-en dierenleed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met onrecht ...
Moet ik wel of niet reageren op bepaalde situaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met mn scriptie.. ik ben er nu al zo lang mee bezig dat het lijkt alsof er geen eind aan komt. en ik heb nogal wat last van studieontwijkend gedrag..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastig. Succes, ik hoop dat je het snel naar tevredenheid kunt afronden. +1
Met technische nieuwigheden. Ik kan nog net sms-en en emailen, maar dan ben ik ook helemaal uitgepraat.....Mp3-spelers en I-pods zijn woorden voor me, en ik begrijp totaal niet waar sommige vragen op dit gebied van mede GV-ers over gaan. Veel vrouwen van mijn leeftijd hebben kinderen of zelfs kleinkinderen, die zulke dingen met de nodige vertedering aan zo'n dinosaurus als ik uitleggen, maar ik ben een alleengaander, en me er wél van bewust, dat ik een uitstervende diersoort ben.
Maar evengoed een heel gelukkig diertje, hoor , want met wat ik wel snap, ben ik nog steeds erg blij - ik weet nog goed dat mijn moeder haar eerste wasmachine kreeg, en dat de eerste auto in de straat verscheen , en de sensatie van de eerste mixer, en het fenomeen afstandsbediening - geweldig!!!!
Ik heb me met hand en tand tegen de intrede van een computer in mijn privésfeer geweerd, maar ik zou hem nu toch absoluut niet meer willen missen. Maar hij kan veel meer dan ik kan......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mijn lichaam (ziektes enzo).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mijn slapeloosheid... Pff....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mensen die A zeggen en vervolgens B doen. Daar kan ik moeilijk mee omgaan en het brengt mij (vaak) in verwarring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mensen die veel dingen niet lusten en geen zin hebben om dingen uit te proberen of vaak te eten, zodat ze het wel gaan lusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo weet jij je daar geen raad mee?
Ik bijv. lust ook niet veel, maar ik ga ook geen dingen uitproberen omdat ik voor zoveel dingen allergisch ben dat ik het niet aandurf.
Het lijkt me trouwens voor diegene zelf die niet zijn culinaire verstand uitbreid meer iets om zich 'geen raad mee te weten' dan voor jou. Maar misschien ben je wel een kok en experimenteer je veel en krijg je zo veel verlies? (of zoiets)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allergisch zijn is een ander verhaal. Maar naar mijn mening, en misschien vind ik dat, omdat ik zelf heel veel lust, mensen zich soms zo 'verwend' opstellen door te zeggen: Nee, dat lust ik niet! Ik kan niet zo goed tegen die mensen, ook al kunnen ze er zelf niks aan doen. En daarom weet ik er niet echt raad mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met deze vraag.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vrouw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onverdraagzaamheid tussen mensen. En het lijkt soms of de verdraagzaamheid steeds minder wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mensen, die zich laten leiden door reclame en niet logisch nadenken. "Het is zo omdat het zo is, en ik heb al vele malen onbewust gehoord".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met mensen die het leuk vinden om mijn apparatuur ( waar ik hard en lang voor heb gewerkt ) naar de gallemiezen te helpen door "grappige" virussen over het internet te verspreiden. BAH
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het chronische negatieve saldo van mn bankrekening!