Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kijk je anders met andere kleuren ogen ?

Is er verschil met kijken tussen bijvoorbeeld iemand met blauwe ogen, en iemand met bruine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen zegt wel van niet, maar dit kan je niet testen. Je hebt bijvoorbeeld mensen die kleurenblind zijn, maar wie zegt dat wij niet kleurenblind zijn? :P Waarschijnlijk zie je niet anders met andere kleuren ogen, maar je kan het nooit echt goed testen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.breda-en-alles-daaromheen.nl/hoeveel-kans-hebben-donkerharige-ouders-op-een-blond-kindje_bestanden/image001.jpg er zijn dus mensen die twee verschillende kleuren ogen hebben, dus het zou eigenlijk wel te testen moeten zijn.

Andere antwoorden (3)

Nee, je ziet gewoon het zelfde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het enige wat licht doorlaat (licht = zien) is je pupil, niet je iris. Je pupil is het zwarte rondje in het midden van je oog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik het niet zeker weet zou het kunnen dat mensen met donkere ogen beter in het zonlicht (dus als de zon fel schijnt) kunnen kijken omdat ze minder last van lichtschittering hebben. Misschien is het vergezocht, maar dat is het enige dat ik kan bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb donkere ogen maar ben wel heel gevoelig voor fel zonlicht.
Dus ik weet niet of je gelijk hebt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding