Kan je schildklier sneller gaan werken na gebruik van antibiotica?

Ik heb helaas veel antibiotica moeten slikken. Daar ben ik nu vanaf. Ik word ook behandeld voor een te traag werkende schildklier. Nu heb ik het idee dat mijn schildklier sneller is gaan werken. Kan dat komen door veelvuldig antibioticagebruik?
Alvast dank voor uw reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Het kan goed zijn dat door je ziek zijn, je algemene lichamelijk conditie je schildklier 'van slag is'

Het probleem is dat je nu wel bloed kan laten prikken, maar áls het al in het bloed te zien is, kan je schildklier over 1 week wel weer 'normaal' functioneren (normaal voor jouw begrippen, dus met medicatie)

Ik heb zelf ook een traag werkende schildklier en mijn ervaring is dat het nooit helemaal goed te regelen is.

Na jaren herken ik wel het gevoel van nu werkt hij te snel of te langzaam.

Je lichaam past normaal gesproken de behoefte van je schildklier hormoon zelf aan, werkt je schildklier niet goed meer, dan doen medicijnen dat en die kunnen niet zo inspelen op de behoeft van je lichaam.

Ik vergelijk het wel eens met mensen die insuline afhankelijk zijn, die prikken hun bloedsuiker en zullen afhankelijk van die waarde hun insuline toediening aanpassen. Met een schildklier gaat dat niet, die is afhankelijk van een vastgesteld pilletje wat een aardig gemiddelde is van wat je nodig hebt.

Dus ziekte of andere invloeden van jouw lichaam kunnen ervoor zorgen dat je schildklier te snel of te langzaam werkt.

Ik denk eerder je lichamelijke conditie dan de antibiotica zelf.