Wat zijn specifieke symptomen van een bekkenscheefstand?

Ik kamp sinds dec met loopproblemen. Ben bij de neuroloog, deze week krijg ik hersenscan. Alles wijst op iets neurologisch aldus hem.
Nu sprak ik vanmorgen iemand en die zei het is een bekkenscheefstand, paar keer kraken en t is over.

Mijn vraag is dus, kan ik een bekkenscheefstand hebben?
Of zijn dit toch heel andere verschijnselen?

Onderzoeken:
- MRI nek en rug, geen bijzonderheden (geen slijtage of scheefstand te zien)
- EMG onderzoek van onderrug t/m tenen, beide benen. Geen bijzonderheden.
wel moeite met spieren ontspannen.
- reumatologisch onderzoek, geen ontstekingen
- neurologisch onderzoek, geen bijzonderheden. Ook geen hernia geconstateerd
- bloed geprikt op lyme, vitamine te korten, ontstekingen. Geen bijzonderheden

Mijn klachten vanaf begin april:
- concentratie problemen (toegenomen toen lopen ook slechter werd)
- meer moeite met nadenken, dingen van paar dagen geleden ophalen/herinneren
- af en toe duizelig/draaierig/misselijk gevoel
- de hele dag moe, ondanks goeie nachtrust
- de benen niet goed kunnen bewegen, ik loop daarom stapje voor stapje en heel traag
- stijf doof zwaar gevoel in mijn linkerbeen
- snel aandrang tot urineren, en dan moet ik gelijk gaan
- een enkele keer een tinteling door het linkerbeen, maar dat komt niet gauw voor
- pijn heb ik al die maanden eigenlijk niet echt gehad, niet stekend. Heel soms zeurend in onderrug.
- klachten worden niet beter of minder bij een specifiek iets, bijvoorbeeld zitten of staan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent duizelig en moe, eet je verder wel gezond en genoeg?
Je andere klachten weet ik helaas niet, ik hoop dat er wat gevonden word.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik eet per dag voldoende gezond voedsel. Drie keer per dag eten, mijn vrouw kookt iedere dag vers en ik neem een multi vitamine in
Ivana
10 jaar geleden
Nooit door een teek gebeten?? Dan kan je al die problemen die jij schrijft ook hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zover ik weet niet. Kom niet echt in bebosde gebieden / struiken. Maar daar ben ik ook op getest door middel van een bloed onderzoek. Evenals vitamine te korten.

Antwoorden (1)

Als je alleen een bekkenscheefstand zou hebben zou dat loop-, houding- en continentieproblemen kunnen geven. Echter, voor zulke klachten heb je wel duidelijke aanwijzingen dat je bekken scheef staat - je zou bijvoorbeeld een sterke holling in je rug hebben om die scheefstand te compenseren - deze zijn volgens door jou gemeld onderzoek niet opgemerkt, dus je kunt een scheefstand wel nagenoeg volledig uitsluiten.

Je andere klachten wijzen inderdaad veel meer op een neurologische oorzaak, maar dat was verder je vraag niet.

Is hiermee je vraag voldoende beantwoord?