Mijn pols en hand zijn dik en pijnlijk. WAt moet ik doen?

Ik ben met dansen met mijn hand verkeerd terecht gekomen en wss is ie dubbel geklapt. Nu is het stuk van mijn pols naar mijn duim dikker en doet pijn. HIj steekt en de bloedvaten zijn iets gezwollen. Is het verstuikt? Moet ik naar de dokter even of is het gewoon van de val

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (5)

Het zou verstuikt kunnen zijn. Dokter doet er dan ook niet veel anders aan dan zwachtel en zeggen dat je hem wat rust moet geven. Maar als het meer pijn gaat doen, even naar de dokter. Ook als je daardoor gerustgesteld kunt worden dat het wel overgaat
anneliez
10 jaar geleden
Koelen met ijs en zoveel mogelijk rusten. Alser iets gebroken was had het veel meer pijn gedaan. Het is dus waarschijnlijk inderdaad verstuikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat het meer pijn zou doen als het gebroken is is ook maar onzin
het kan ook gebroken zijn terwijl het nauwelijks pijn doet
En daarbij iedereen ervaart pijn anders , de een kan meer hebben dan de ander .
Gewoon even mee naar de huisarts en die laat als het nodig is wel een foto maken
Snap zo wie zo al niet dat er mensen zijn die voor zulke vragen eerst hier gaan rond vragen in plaats van gewoon naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kneuzen doet juist meer pijn dan breken, over het algemeen genomen. Ik vermoedt dat je toch een kneuzing hebt, in combinatie met een verstuiking.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/103181-gekneusde-pols-behandeling-en-herstel.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoi gast153729, kun je je duim nog bewegen? Dat checken wij bij EHBO altijd. Als hij gebroken is ga je door de grond van de pijn als je hem probeert te bewegen.
Koelen met natte doeken die je steeds verwisselt helpt tegen de pijn en bevordert de genezing doordat het de zwelling tegen gaat (en er meer ruimte komt voor het normale weefsel). Pas op dat je niet te koud koelt, geen ijs direct op je huid maar een doek er tussen, anders krijg je bevriezing (lijkt op verbranding). Vervolgens een zwachtel om de zwelling tegen te gaan. Dit moet je door iemand laten doen die er verstand van heeft, want als je het verkeerd doet kan het gevaarlijk zijn (afknellen waardoor weefsel afsterft). O ja, en hou je pols zoveel mogelijk omhoog (hoger dan je hart) om zwelling tegen te gaan. Blijven je klachten, dan naar de dokter! Sterkte