ik heb al ong. 5 maanden last van mijn hiel en net boven mijn hiel, weet iemand wat het is?

als ik spring of ren krijg ik extra last, wat kan dit zijn?
iemand anders zei: een klein scheurtje in je agilles-pees, kan dit als je nog kan lopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens te googelen op "hielspoor", ik heb dit ook gehad. Veel last en pijn met lopen. Mocht het dit zijn, dan contact opnemen met podotherapie. Op maat gemaakte steunzolen helpen je binnen 2 weken van het probleem af.
Kristal
10 jaar geleden
Almighty, een hielspoor zit onder op je voet. Jelino beschrijft een andere pijnplek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry Kristal, maar Jelino geeft aan dat het net boven de hiel zit. Ik heb ernstige problemen met hielspoor gehad in het verleden en de pijn en problemen zaten overal rondom de hiel (onder, boven, zijkant, binnen). Ik kwam op dit idee omdat hij/zij zegt er al 5 maanden last van te hebben en bij hielspoor wacht men normaal gesproken ook veel te lang voordat men naar een dokter/specialist gaat.
Het kan heel goed zijn dat het om iets anders gaat, maar het kost weinig moeite om er even wat over op te zoeken, om zeker te zijn of iets uit te kunnen sluiten.
Kristal
10 jaar geleden
Je hebt gelijk Almighty, de pijn kan natuurlijk uitstralen.
In ieder geval is het goed om hiermee naar een specialist te gaan.

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat je een stress breuk hebt, Dit is een breuk die niet in 1keer gebeurd maar langzaam ontstaat, Dit kan gebeuren doordat een bot altijd op de zelfde plaats wordt belast, of dat er een beschadiging aan het bat is waarvan een breuklijn kan ontstaan, Zoals bv bij een glas waar een sterretje kan uitgroeien tot een breuk,
Er kan ook een spoorvorming zijn, dat is een wildgroei van kalk aan het bot. Dit kan dan irritatie aan pezen, pees aanhechtingen spieren, doen ontstaan,
Het kan ook een tallonade zijn, Zoals je weet bestaat het bot niet uit een solide blok kalk, maar lijkt het eerder op een spons, Door een harde klap op de hiel kan deze structuur worden in gedrukt. Waar een spons terug zijn oorspronkelijke vorm kan aan nemen kan de structuur bij het bot beschadigd worden met een pijn tot gevolg,
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thx, ik zal bij huisarts navragen en dan kijken wat het is, heel erg bedankt