ik heb op maandag mijn nek verrekt toen ik uit bed stapte wat kan ik daar het beste aan doen? En kan ik vanavond voetballen met die nek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (7)

Er is er maar eentje die dit kan beantwoorden en dat ben jijzelf. Als je er nog veel last van hebt zou ik de gok niet wagen. Want misschien moet je wel een paar keer een kopduel ingaan en dat lijkt mij met een verrekte nek niet lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nek verwarmen en ook blijven bewegen. Vanavond kan je idd wel voetballen met die nek bij Manchester United tegen Bayern München.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed warm houden..desnoods een waterkruik tegenaan.na een tijdje proberen te bewegen,eerst voorzichtig en dan steeds losser..denk wel dat t lukt vanavond hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zet m op he!!
Met een spier blessure...dat is een verrekte nek...neem je risico's als je gaat voetballen.
Daarnaast genezen deze blessures vnl met rust (en RUSTIG bewegen, dus zonder dat er veel kracht op komt).
Nou weet ik niet welke van je spieren verrekt hebt, er zitten er heel wat rondom hals en nek. Echter een kopbal is dus sowieso niet verstandig want dat geeft schokken en daardoor ook schok spanning op de meeste spieren.

Een training echter zonder koppen en risico's op botsingen moet wel kunnen. Informeer vooraf in iedergeval je trainer/coach over die blessure.

ps. normaal ben je er in een dag of 5 vanaf met rust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet voetballen met je nek; om onverwachte bewegingen die pijn kunnen veroorzaken, te voorkomen.

Wat je hier het beste aan kan doen is warm houden (bv. een sjaal om). Verder kun je tot je pijngrens je nek een beetje rekken en enkele oefeningen om je nek los te maken.

Rekken;
Neem je rechter arm en leg deze met je hand op de linkerzijd. Trek voorzichtig tot je pijngrens naar rechts en laat deze rustig terugvieren.

Oefeningen;
Je hoofd naar voren, achteren, links en rechts bewegen. Deze richtingen kun je combineren tot een rotatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je nek lopen bloedvaten en zenuwen richting je hersenen. Daar moet je heel voorzichtig mee zijn.
Mijn advies is: neem geen risico en ga niet voetballen voordat klacht over is.

Er zijn best sporten die je wel kunt doen, maar voetballen lijkt mij te heftig in dit geval.

Je kunt het insmeren met Perskindol.

Verder kun jij je afvragen hoe het komt dat jij je nek verrekt hebt. Misschien is het hoofdkussen op je bed te dik en lag je daardoor in een verkeerde slaaphouding?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed antwoord. De oorzaak opzoeken!
Je hebt je nek maandagmorgen verrekt. Nu zijn we woensdag. Dus ik veronderstel dat het al iets beter is.
Hopelijk heb je eraan gedacht de spieren warm te houden of warm te maken d.m.v spierverwarmende gels.
Als je toch wil spelen, kan je vandaag nog vlug een afspraak maken met een kine of evt. ostheopaat.
Zij kunnen je nog een laatste behandeling geven, alsook een deskundig advies.
Uiteindelijk kan jij, juist voor de match, de beslissing maken tijdens de warm-up.