Wat kost een uitstrijkje van de baarmoederhals?

Wegens een tijdelijk probleem met mijn zorgverzekeraar moet ik wellicht een rekening verwachten, waarmee ik een uitstrijkje zelf moet betalen / dan wel voorschieten.

Heeft iemand enig idee met welk bedrag ik ongeveer rekening moet houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was op eigen initiatief van de arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was het uitstrijkje bij jou???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het was bij mijn vrouw, ik heb geen baarmoeder als man zijnde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)

Het beste antwoord

Ik heb laatst een eenvoudig bloedonderzoekje laten doen.
Op de rekening zag ik dat dat 35 euro kost. (eigen risico)

Een huisartsenbezoek kost algauw 25 euro voor 10 min.
Uitstrijkje maken en lab. onderzoek....ik schat een euro of 80 - 90 wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb even een beetje gegoogled en kwam een forum tegen waarbij iemand € 134 euro moest betalen (overigens vanuit het eigen risico) voor een uitstrijkje. Dit was in 2009. Ik zou dus inschatten dat je een bedrag tussen de 140 en 150 euro moet betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kun je navragen bij de doktersassistente.
je kunt eventueel ook anoniem je zorgverzekering bellen dan ben je er ook zo achter :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn zorgverzekeraar hoef ik dat niet voor te schieten, ik stuur de nota gelijk door en pas als ik het geld heb ontvangen betaal ik de rekening van dokter of tandarts.
Mijn zorgverzekeraar betaald altijd met een week en de nota van de arts moet binnen 2 weken betaald worden en dat gaat altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mlodewijk heeft een tijdelijk probleem met zijn zorgverzekeraar waardoor hij wellicht een rekening kan verwachten, waarmee hij een uitstrijkje zelf moet betalen / dan wel voorschieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, zag ik ook wel maar ik gaf hem een antwoord op het woord voorschieten dat zal toch geen maanden zijn neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat zal ook wel meevallen denk ik, alleen het komt even heel slecht uit als het om een hoog bedrag zou gaan, maar de bedragen die hier genoemd worden zijn nog wel te doen. Waar is trouwens je antwoord gebleven SuzyQ? Ik zag er een e-mail over en vrijwel meteen was het ook weer weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mlodewijk, Ik wens je sterkte want gedonder met een verzekering is altijd knap lastig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik realiseerde me dat mijn antwoord onzin was, omdat de berekening wat het bevolkingsonderzoek de staat kost, niets te maken hoeft te hebben met de tarieven die jou gerekend worden. Noem het een vlaag van verstandsverbijstering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, nou toch bedankt voor de moeite. Ik snap je redenatie.
Volgens mij worden de kosten voor het uitstrijkje uit rijksmiddelen betaald , dus ook het werk van de doktersassistente op speciaal opgeleidde medewerkster van het Rijksbevolkingsonderzoek, die ook uitstrijkjes maken.
Het zou mij verbazen als het een eigen bijdrage of - risico zou opleveren, bevolkingsonderzoeken zijn centraal geregeld en zo ook de financiering daarvan.
Mijn vrouw is in de dokterspraktijk door een medewekster van het bevolkingsonderzoek geholpen.
Er is in die zin dus ook geen sprake van een consult of een verrichting die door de arts of ZIJN assistente uitgevoerd is.
Dat is dus onze ervaring, vorige week uitgevoerd , dus recent.
Jullie relaas komt mij dus wat vreemd over, nimmer hoeft men bij bevolkingsonderzoeken zelf te betalen.
Mocht het via de huisarts lopen , dan krijgt de arts via de Staat betaald en verricht hij of zijn assistente in opdracht van de Rijks Gezondheid Dienst en NIET in opdracht van de patient.
Dus is het logisch dat de rekening bij de opdrachtgever beland.
Ik zou dit dus goed uitzoeken , dames, voordat u de rekening van arts en /of laboratorium mbt het uitstrijkje
uit eigen middelen betaalt.
Alleen als het een uitstijkje betreft die NIET vanuit het bevolkingsonderzoek geinitieerd is, ligt het anders.
ALLE GOEDS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt voor je betaald uit het basispakket of uit een ander centraal geldpotje, komt ook niet uit jouw eigen risico. Zelfs als je een dispuut met je zorgverzekeraar hebt wordt het gewoon uitbetaald.

Jouw zorgverzekeraar kan bij disputen alleen uitbetalingen blokkeren uit aanvullende verzekeringen. Nooit maar dan ook nooit uit het basispakket!