Moet naar de Fysio maar kan dit niet betalen, wat nu?

Ik zit met een gescheurde kruisband, de dokter zegt dat ik Fysio moet volgen, maar dit zit niet in mijn ZEKUR basispakket.
Ben bij meerdere fysio's langs geweest en de kosten om dit te volgen kan ik zelf niet opbrengen.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

Bij de gemeente is de mogelijkheid om bijzondere bijstand voor dit soort zaken te krijgen. Je moet dan wel totale opening van je financiele zaken geven, dwz. hoe je er op dit moment bij zit.

Als je in feite op bijstandsniveau moet leven, kunnen ze je die bijzondere bijstand geven. Mochten ze dat niet kunnen, kan je misschien een leenbijstand krijgen, met een terugbetalingregeling die gunstiger voor je uitpakt dan via een gewone lening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb je dus wel een beetje geld. Probeer iets te lenen.
Met 500 euro kom je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hypotheek is net zo goed een lening. Ik vind het verstandig dat je niet bij wilt lenen, maar bij mij rijst wel de vraag of je niet een te hoge maandlast bent aangegaan.
Je kan ook 1 sessie kopen van de fysio en daarin vragen hoe je dit zelf kunt oplossen.

En anders 1x per week, of 1x per 2 weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp niet die minnetjes,best wel een aardig antwoord.
Pluseen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen minnetje gegeven maar begrijp ze wel. In 1 sessie kan een fysio je niet volledig op de hoogte brengen van wat te doen. Dit is een heftige blessure die op de juiste manier behandeld moet worden en niet alleen met oefeningen opgelost kan worden, een behandeling is zeker op zijn plaats. Zelf gaan 'klooien' is dus absoluut geen aanrader.
Heb je ook geen recht op 9 behandelingen? Als het goed is zit dat in je basispakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook Fisio,s die alle diploma,s bezitten maar die niet
in dat beroep werkzaam zijn , wel doen zij dit als
vrijwilliger bij b.v sportverenigen.
Deze personen willen vaak best wel helpen, of adviesen
geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel of de bijzondere bijstand dit gaat vergoeden, omdat het jouw eigen keuze is geweest een basispakket te nemen. Maar je kunt het proberen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even nagezocht. Veel gemeenten zien een ziektekostenverzekering + aanvulling als "voorliggende voorziening", waar je zelf voor moet zorgen.
Een lening bij een gemeentelijke kredietbank is wellicht een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is misschien een heel gek antwoord .
Maar als de nood zo hoog zit .
Dan zou ik een advertentie plaatsen in een plaatselijke huis aan huis of iets dergelijks : gezocht een fysio in opleiding of een fysio zonder werk die mij wil behandelen voor mijn kwaal .
doe het aub wel in goed overleg om latere problemen te voorkomen .
En vragen of hij je echt wel kan helpen .