koorts met krijt en water

Ik heb gister gehoord dat je koorts kunt krijgen door krijt en water met elkaar te mixen maar mijn vraag is klopt dit ook en is het dodelijk?
(graag met bron)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat die stelling niet klopt. Ik kan geen één site vinden waar dit op vermeld staat. En ik vond juist wel vrij snel een site waarop staat dat krijt&water ontstekingsremmend zijn! (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een onderscheid maken tussen krijt (Calciumcarbonaat) en de krijtjes die de leraar gebruikt om op het bord te schrijven : dat laatste is geen zuiver krijt!
Is het schadelijk (echt krijt) - Het is namelijk nauwelijks oplosbaar in zuiver water
-Krijt wordt soms toegevoegd aan kauwgum ...dus zal het wel niet giftig zijn.
-kalk heeft een zuiverende werking ...dus zou eerder gezond