wat kun je op een mri scan allemaal zien? zie je ontstekingen ?en spiermassa vermindering?

ik heb een slijmbeurs ontsteking volgens de orthopeed en ik vroeg me af of dit zichtbaar is op een mri scan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Je kan zeer veel verschillende structuren zien. Waarschijnlijk de slijmbeurs ook; Indien ontstoken kan je wellicht een vergronting zien.
Je zou je arts kunnen vragen of hij verwacht dat te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier kun je MRI-beelden zien van slijmbeursontstekingen, bursitis, op diverse plekken:

http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1360&bih=623&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=mri+bursitis&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Spiermassavermindering zou ik zo niet weten, dan moet je een scan van daarvoor hebben om te vergelijken, of de massa moet zoveel zijn afgenomen dat het sowieso opvalt. Overleg dat met je orthopeed.