Mijn vader is 58 jaar, heeft last van benauwdheid 's nachts (geen adem meer dan door de neus) daarnaast ook verhoging ('s nachts)

mijn vader is nu voor bloedonderzoek geweest en eerst grote schrik, want dit ziekenhuis zei dat mijn vader een kwaadaardige, acute leukemie-soort had, die zij niet meer konden behandelen. Na bloedonderzoek in een ander ziekenhuis, zei de arts dat het om een chronische leukemie ging, maar waarschijnlijk de agressievere vorm. Mijn vader heeft een iets vergrote milt, met kleine opgezette kliertjes. Mijn vader heeft vorige week een bloedmergonderzoek gehad. Verdere klachten heeft mijn vader niet, behalve aanhoudende verkoudheid.
Borstfoto kwam er ook goed uit..

Ik ben wat angstig voor de uitslag, vooral steeds dat lange wachten..heeft iemand meer ervaring met bovenstaande klachten?

Toegevoegd na 1 minuut:
(sorry, bedoel beenmergpunctie)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee dus kan je geen antwoord geven, ik wil je wel sterkte wensen.

Antwoorden (2)

heftig nieuws dat je dan ineens voor je kiezen krijgt.

Wellicht kun je op het volgende forum ook naar ervaringen vragen.

http://www.leukemie.nfk.nl/ervaringen-delen/in-forum

veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreselijk nieuws is dat maar of je acute leukemie hebt of chronisch het blijft een verschrikkelijke ziekte waar ik nog maar pas geleden mijn vader aan heb afgegeven

Bij de chronische vorm van leukemie kan de patiënt er heel lang niks bijzonders aan merken, de ziekte bouwt zich langzaam op. De klachten komen dus pas na een enige tijd, voorbeelden van de verschijnselen bij chronische leukemie zijn bleekheid en vermoeidheid als gevolg van bloedarmoede. Soms wordt de ziekte ook bij toeval ontdekt bij een routine bloedonderzoek. Vaak heeft de patiënt last van hoofdpijn, eetlust vermindering, spijsverteringsstoornissen en onregelmatige koortsaanvallen.
En hoe verder de ziekte zich vordert des te meer klachten er kunnen komen.
Men kan namelijk ook last krijgen van duizeligheid, gehoorsvermindering en bloedingen
(tandvlees, neus enz.). Chronische leukemie kan zeer langdurig zijn, meestal is een infectie onder sterke weerstand oorzaak van een fatale afloop.

ik wens jullie heel veel sterkte toe..

Toegevoegd na 1 minuut:
het tussen gedeelte komt uit zie bron..