Met een eierkoker help je een Chinees aan een boterham.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Luxer, en voor de rest niets meer of minder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordeel is dat je niet op de tijd hoeft te letten aangezien een eierkoker vanzelf uitgaat. Het is niet zo dat een ei lekkerder is uit een eierkoker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een eierkoker kan je de tijd precies instellen. Bij een pannetje water kan je natuurlijk ook een kookwekker gebruiken. Maar dan kan je nog vergeten het ei (de eieren) er uit te halen. De eierkoker gaat vanzelf uit. Dus jij kunt zelf ondertussen met andere dingen bezig zijn.
Amadea
13 jaar geleden
Je hebt geen pannetje water nodig. Water dat opgewarmt moet worden kost ook energe. Als je een kookmatje direct tegen het ei hebt kost dat in theorie minder energie.

Daarnaast zijn er omstandigeheden waaronder een pannetje water kokent lastig is (bv bij een opleiding industrieel ontwerpen werd het wel gebruikt als een product dat ideaal is voor luchtvaartmaatschappijen: Zo kan je mensen in eersteklas een vers gekookt eitje geven zonder kokend water te moeten hebben staan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die meerwaarde is er niet, integendeel. Een ei koken in een pannetje water heeft meerwaarde. De vraag is: hoe kook je een ei in een pannetje water? Antwoord: ei opzetten in koud water. Zodra het water kookt het gas uitzetten. 10 minuten wachten. Ei klaar!
Een ei dat zo is gekookt is heerlijk: het eiwit is niet hard, wel smeuïg, het eigeel is niet hard, noch struiverig, iets ertussenin. Het ganse ei is perfect van consistentie. Probeer het maar eens!