Wat zou de reden kunnen zijn, waarom je geen geslacht en leeftijd vermeldt bij je profiel?

Het valt mij op dat veel gebruikers geen geslacht en/of leeftijd invullen bij hun profiel. Dat maakt het soms best lastig om een vraag goed te beantwoorden.

Waarom doen mensen dat niet? Het is toch juist heel handig om dat te weten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor sommige mensen is het luiheid ; die hebben geen zin om eerst een fatsoenlijk herkenbaar profiel aan te maken voor ze zich gaan bezig houden met een in principe serieuze site.

Voor anderen is het de enorme angst een heel klein stukje van hun anonimiteit op te geven. Jammer, want voor het interpreteren van een vraag en soms ook voor het beantwoorden daarvan, is het wel prettig in elk geval het geslacht en de leeftijd van iemand te weten. En daar wordt je echt niks minder anoniem van. De rest, zoals geboortedatum, of woonplaats is minder belangrijk.

Ook het plaatsen van een avatar is heel prettig voor je mededeelnemers, al is het maar om op te vallen in de grote brij grijze mannetjes. Dat hoeft echt je eigen foto niet te zijn , iets herkenbaars volstaat. Zodat je ook makkelijker in één oogopslag vragen, antwoorden en reacties herkent die 'bij elkaar horen'.

Helaas is het niet verplicht je profiel in te vullen (al was het maar omdat je het toch onmogelijk kunt controleren), dus ben je afhankelijk van eenieders eigen oordeel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/weten-leeftijd-geslacht-medegebruikers-kennisverrijking.10536
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geen zin hebben, of anoniem willen blijven en daarom zo weinig mogelijk gegevens over jezelf invullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anonimiteit, privé-gegevens, het makkelijker kunnen vertellen/vragen als je helemaal anoniem bent etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via iPhone is dat niet direct in te vullen.. En aangezien er nu nogal veel gebruik word gemaakt van de app, zal dat onder andere een reden zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat menigeen slechte ervaringen hebben met personen die om andere redenen op het internet zitten met andere doelen. In dit geval niet om goeie vragen te beantwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen stellen een vraag via twitter en de iphone app en dan worden / kunnen zulke dingen niet opgegeven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in om in mijn profiel aan te geven wat mijn geslacht is of welke leeftijd ik heb. Wanneer ik een vraag stel waarbij dit relevant is vermeld ik het er wel bij. Aangezien de meeste mensen toch niet het profiel bekijken om te zien wie iemand is.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik meer in z'n algemeenheid maar heel zelden naar iemands profiel kijk. Een antwoord of vraag wordt wat mij betreft niet meer of minder waardevol door te weten of iemand een man of een vrouw is.

Oftewel, geen meerwaarde dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval kan je het toch ook vragen?