Waarom hebben GV'ers oogkleppen op als het gaat om geschreven onvolkomenheden van vragers en antwoorders?

Is begrijpend lezen zo moeilijk en is het zo lastig om een beetje empatisch vermogen te hebben ook op het web?
Een goede GV'er houd toch rekening met het feit dat we hier een dwarsdoorsnede hebben van de samenleving. Ik heb altijd al gezeg:

HET GAAT OM DE VRAAG, NIET OM DE VRAGENSTELLER

Neem het ter harte!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV!!??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoebedoelu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap hem ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) ridi pagliacci
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap er niets van. Waar stoor je je aan? Wat is je vraag? En wat betekent ridi pagliacci?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij stoort zich aan mensen die op taalonvolkomenheden letten in plaats van op de vraag te reageren. En dat terwijl ze de vraag gewoon wel begrijpen maar iets te zaniken willen hebben. goeie vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja paljas, ik lach me te barste....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je die paar vragen die vandaag zijn gesteld, en die echt onbegrijpelijk waren? Dus niet fouten als "wie geefd een beedelar een almoes", maar een onsamenhangende woordenbrij. Dan vraag ik in een reactie wat de vragensteller nu bedoelt.

Het beste antwoord

Als je doelt op spel- en/of schrijffouten ben ik de eerste die ze ziet en de laatste die hierop iemand zal 'aanvallen' of corrigeren. Als ik iemand al 'corrigeer' dan is dit met een knipoog want iedereen maakt weleens een spel- of taalfout, inclusief mijzelf.

Als je doelt op meeleven en meedenken, hierin kan ik heel ver gaan. Ik probeer me altijd te verplaatsen in de schoenen van een ander en geef dan pas antwoord of advies.

Als je doelt op meningsverschillen of verschillende manieren van denken/geloven, dan laat ik iedereen in zijn waarde.

Ik kan en mag van mezelf zeggen dat ik meer dan voldoende empatisch vermogen heb en voor een ieder respect heb, al staat een mening of gedachte nog zover af van de mijne.

Ik heb eerlijk gezegd juist wel het gevoel dat er zeker respect is voor elkaar over het algemeen, met af en toe een kleine kanttekening hier en daar. Maar ja, we blijven mensen en iets opschrijven kan soms anders overkomen dan we het in werkelijkheid bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik geloof dat iedereen toch antwoord probeert te geven op de vraag als ik eerlijk ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het verschil zo groot tussen dat wat er staat en dat wat de vraagsteller bedoelt, dat ik er moeite mee heb om een oprecht en afdoende antwoord te geven...

Maar ik zal ook nooit ad hoc reageren... Ik probeer altijd de strekking van het verhaal op te pikken, mislukt ook wel eens hoor... Ik heb ook mijn missers...

Maar ik doe mijn best om de ander van dienst te zijn, soms heel serieus, soms met een knipoog, soms met een kwinkslag, maar altijd met respect...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zichzelf misschien beter of overtuigder van zichzelf voelen? Ik zou wel graag in de zin het woordje""sommige" tussen hebben en GV willen zien.

Ik denk dat de meeste GVers toch hun best doen op de vraag/het antwoord, en als ik dan van een vragensteller de opmerking lees: "Het verbaasd me dat van de 6 antwoorden er maar 1 bij zit die echt antwoord geeft op de vraag". Denk ik bij mezelf: misschien heb je de vraag dan niet goed gesteld ipv dan hebben de antwoordgevers dus niet goed gelezen.

"Soms" je hand in eigen boezem steken in plaatst van naar een ander wijzen voorkomt een hoop ergenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enerzijds wordt er wel eens 'antwoord' gegeven op iets waar helemaal niet om gevraagd wordt.
Anderzijds kom ik ook veel "politiek correcte" antwoorden tegen, waarbij ik denk: "durf je je eigen mening wel te geven of formulier je je antwoord zo, waarvan je denkt dat de mensen dat willen lezen of omdat dat zo hoort?"
En ja, het gaat om de vraag en niet om diegene die 'm stelt. Dus, geef gewoon antwoord, niets meer en niets minder en draai er niet omheen.