Hoe beantwoord je een vraag het best??

Ik zit nu een week op deze site en heb wat vragen beantwoord maar het is telkens niet de beste vraag af en toe heb ik de vraag eerder beantwoord met bijna het zelfde aandwoord en toch is die beter terwijl mijne wel beter is (meestal ook niet)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel telkens niet het beste aantwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit typerend is voor jouw schrijfstijl, dan begrijp ik het wel.
Ik kan dit namelijk niet lezen.
Er staat geen enkel leesteken, ik vind het een verwarrend verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat maakt wel degelijk verschil, ja. Goed Nederlands met zo weinig mogelijk spelfouten en vooral goede interpunctie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, Hanny, af en toe een beste antwoord hebben is best leuk. Maar hij heeft er gewoonweg nog bij lange na niet genoeg gegeven om al punten te scoren. Sowieso nog maar een handjevol antwoorden.
Bovendien lijkt het me een schier bovenmenselijke opgave om op een telefoontje de tijd en aandacht op te kunnen brengen (om nog naar niet te spreken van bronnen zoeken en bladeren tussen verschillende tabbladen) om ook echt degelijke antwoorden te kunnen formuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een vage vraag!!!

Antwoorden (7)

Door telkens je best te blijven doen om een goed antwoord te geven, waar de vraagsteller wat aan heeft. En waar andere mensen, als ze jouw antwoord lezen, ook wat van kunnen leren. Als je dat telkens weer probeert zul je merken dat er van jouw antwoorden op den duur ook uitgekozen zullen worden als beste antwoord. Geduld hebben!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankj misch is dit aantwoord ook wel de beste :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij
De vraagsteller bepaalt wat het beste antwoord is. Soms is dat ook het feitelijk beste antwoord, soms is dat een antwoord van waaruit de vraagsteller verder kan en soms wordt het antwoord gekozen dat zegt wat de vraagstelller _wil_ horen, ook al is het objectief gezien geen goed antwoord.
Dus: ga in op de vraag; probeer zo duidelijk mogelijk te antwoorden; als je ergens je informatie vandaan haalt is een link als bron handig; wees beleefd; heb geduld ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slechts bij 2 van de vragen waar jij een antwoord op hebt gegeven is er door de vrager een "beste antwoord" gekozen.

Dus dat je nog geen "beste antwoorden" hebt gegeven is helemaal niet raar. Zelfs bij de ervaren gebruikers ligt dat percentage meestal rond de 30%, en die geven toch meestal echt wel relatief goede antwoorden.

Vooral doorgaan met proberen goede antwoorden te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het antwoord te geven wat jij juist vind, liefst met een bron vermelding erbij.

Het is niet altijd zo dat het beste antwoord ook echt het beste antwoord is, de vraagsteller kiest het beste antwoord. Zo zie je soms dat je de meetse duimpjes hebt gekregen maar niet het beste antwoord. Het beste antwoord is het antwoord wat de vraagsteller als beste antwoord kiest.

Kortom, als je beste vragen wil scoren moet je gewoon doorgaan met goede antwoorden te geven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit typerend is voor jouw schrijfstijl, dan begrijp ik het wel.
Ik kan dit namelijk niet lezen.
Er staat geen enkel leesteken, ik vind het een verwarrend verhaal en een onduidelijke vraag.

Een goed antwoord
*is goed doordacht.
*Gaat in op wat de vraagsteller wil weten: dat is belangrijker dan je eigen mening.
* wordt goed verwoord in duidelijk begrijpelijk Nederlands met punten en komma's.

Lees hier verder de richtlijnen voor
het geven van goede antwoorden.
http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen

En dan maar hopen dat de vraagsteller jouw vraag uitkiest als beste.
Wat echt niet al te vaak gebeurt. Ook mij niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zegt ergens dat je niet goed bent in spelling.
Dat kan.
Maar daarom zou je extra aandacht kunnen besteden
aan je leestekens, zoals aan het eind van een zin een punt.
En werkwoorden en andere woorden niet onnodig afkorten.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dit is een goed bedoeld advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de vraag goed te lezen, proberen in combinatie met het profiel / de leeftijd / de toon waarop de vraag gesteld is de vraag zo goed mogelijk te interpreteren, en dan naar eer en geweten trachten een zo goed en volledig mogelijk antwoord te geven.

Als er iets in je antwoord staat dat wellicht ondersteuning/onderbouwing behoeft, kan het verstandig zijn er een bron met meer informatie bij te zetten. Maar alleen een link naar een bron is geen (goed) antwoord. Evenmin als een antwoord dat alleen bestaat uit ja of nee of niet of nauwelijks onderbouwd is.

Wat uiteindelijk gekozen zal worden als het beste antwoord hangt - soms helaas, soms gelukkig - van de vragensteller af. Door middel van duimpjes kunnen gebruikers echter wel laten weten wat ze eventueel van een antwoord vinden.

Als het antwoord dat je wilde geven eigenlijk al helemaal door iemand anders gegeven is, kun je je de moeite van het beantwoorden in de regel besparen. Pas als je er echt nog iets aan toe te voegen hebt, heeft het nut. En ja, dan is de kans groot dat je inderdaad als beste antwoord uit de bus komt, gewoon omdat je vollediger, duidelijker of meer to the point hebt geantwoord dan je voorganger. Maar dat vergt wel enige oefening.

Met knip- en plakantwoorden kom je er echter nooit, hoe volledig ze ook zijn. Je eigen woorden, je eigen voorbeelden, je eigen uitleg zijn uiteindelijk de dingen die het hem doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten in de hoogste GV regionen toch een paar echte copy-pasters.
Ik begrijp je vraag heel goed. Ik had dat in het begin ook. Je moet het allemaal ervaren en uitvinden. Goed idee dus om het gewoon maar te vragen!
Daar is de deze site voor bedoeld, toch?

Een goed antwoord geeft informatie en inzicht. Soms een mening of een correctie op eerder gegeven informatie. Inzicht is wanneer je verband weet te leggen tussen verschillende soorten informatie - bijvoorbeeld uit het verleden of vanuit een ander vakgebied. Of tussen verschillende antwoorden.
Dat vind ik interessante antwoorden.

Veel antwoorders lezen niet eerst de andere antwoorden. Dan krijg je veel van hetzelfde. Dat is jammer.
Ook jammer is dat veel vragers geen beste antwoord uitkiezen. Want inderdaad: het is hartstikke leuk om uitgekozen te worden.